Ga naar inhoud

forum en php


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben een niewby op het gebied van php en mysql. Anders gezegd ik weet er niets van. Voor mijn site ben ik op zoek naar een tool om op een makkelijke manier een forum toe te voegen. Nu heb ik begrepen dat je daarvoor php moet kennen. Dat is dus voor mij een brug te ver. Ik weet ook dat ik niet alles hoef te weten maar dat ik moet weten waar het te zoeken. Dat is dus nu mijn probleem. Via zoekmachines heb ik allerlei sites gevonden waar je een forum kunt downloaden, maar dan gaat men er van uit dat je php kent en dat is dus niet het geval. Voor java script heb je ook allerlei tools die het programeer werk van je over nemen. Is er ook zoiets voor php en dan met name voor een forum? Kan iemand me helpen.
Link naar reactie
Het is een beetje forum afhankelijk, maar veel forums van tegenwoordig komen kant en klaar met een "setup-wizard". Daarmee wordt het wel heel erg gemakkelijk gemaakt. Je hebt dan vrijwel geen kennis meer nodig voor php en mysql. Het enige wat je moet weten is wat instellingen van de server en daar kan je hoster vaak bij helpen. Als je er dan nog niet uit komt is het vaak mogelijk bij de forumbouwers in het supportforum vragen te stellen en in de vaak aanwezige faq staan meestal de grootste valkuilen. Als je er dan nog niet uitkomt is het ook nog mogelijk om een forum te gebruiken welke op een andere site wordt gehost. Daarvoor hoef je alleen maar een inschrijfformuliertje in te vullen. Natuurlijk betaal je over het algemeen wel voor dat gemak, deze fora hebben vaak een bannertje.
Link naar reactie
Ik zou ook een kant en klaar forum nemen, zoals phpBB. Computer!Totaal Forum draait ook op phpBB. Het is geheel gratis en makkelijk te installeren. Je kan het gratis downloaden van http://www.phpbb.com/. Op de site kan je het hele forum naar het Nederlands laten vertalen en andere thema's kiezen. Mijn website, [url=http://www.compdimension.nl/]ComP DimensioN[/url], heeft ook een phpBB-forum.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...