Ga naar inhoud

Excel-VBA


Aanbevolen berichten

L.S. Ik heb in VBA voor een applicatie in Excel dynamische menubalken en knoppenbalken gemaakt. Nu zou ik graag willen dat in bepaalde situaties bepaalde menuopties "uitgegrijst" (dus niet actief) zijn , zoals nu bijvoorbeeld in het menu "Bestand" van M.Explorer, waarmee ik op deze site zit, de optie "Opslaan". Dit lukt me wel met knoppenbalken (met visible), maar dit werkt klaarblijkelijk anders voor menuopties. Om het verhaal compleet te maken: nu verwijder ik tijdelijk het gehele menu, maar dat vind ik niet zo elegant. Dus om bij het bovenstaande voorbeeld te blijven: het menu "Bestand" wordt geheel verwijderd. [ Dit bericht is bewerkt door: Mart Kieftenburg op 2002-04-05 08:07 ]
Link naar reactie
Onderstaand voorbeeld haalt binnen de menu-optie bestand een aantal opties weg: [code:1:e548c5dca9] Sub auto_open() With Application.MenuBars(xlWorksheet) With .Menus("File") .MenuItems("Open...").Delete .MenuItems("Close").Delete .MenuItems("Save").Delete .MenuItems("Save as...").Delete .MenuItems("New...").Delete .MenuItems("Exit").Delete End With End With End Sub [/code:1:e548c5dca9] Of opties ook grijs kunnen worden gemaakt weet ik eerlijk gezegd niet, maar dit komt al een beetje in de buurt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...