Ga naar inhoud

VB6-Snelste manier lijst vullen met bestanden ???


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie weet wat absoluut DE snelste manier is om een lijst met bestanden te krijgen?

D.m.v. Dir-commando of Filelistbox zelf? Of misschien via het FileSystemObject?

Misschien zijn er nog meer manieren.

Het gaat om duizenden textbestandjes die ik snel in een lijst wil hebben.

Dacht dat FileListbox snelste was maar twijfel inmiddels.

Wie helpt me met dit dilemma.

Heeel hartelijk bedankt alvast.

Groetjes Rob

Link naar reactie
Ik denk (gok) dat de API de snelste manier is, waarschijnlijk roept de FileListBox deze intern ook aan, nadeel van de FileListBox is dat ie alle items gaat 'tekenen' op je scherm, en daardoor zal die iets trager zijn.

Ikzelf gebruik in ieder geval altijd de FindFirstFile, FindNextFile en FindClose API calls, welke niet gek moeilijk te gebruiken zijn als je het een keertje gedaan hebt :smile:

Als je nog een voorbeeld nodig hebt dan wil ik die ook wel posten...

------------------ X2 Software (jawel, ik heb een domein aangeschaft!) Email: mark@x2software.net

Link naar reactie
quote:
Hoi Mark, Bedankt voor je reactie op mijn vraag welke methode het snelst een lijst van (duizenden) files maakt. (Ik heb ook SendMessage ( aantal=SendMessage(List1.hwnd,enz) ) geprobeerd.) De FindFirstFile-methode heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb wel interresse in een voorbeeldje van deze methode Hoe kan ik deze methode het meest effectief gebruiken? Hartelijk bedankt in ieder geval.... Rob

Ik heb de email hier maar even gequote, zodat andere mensen misschien ook nog wat aan deze topic hebben :smile:

Ik heb op dit moment alleen maar Delphi tot m'n beschikking, maar ik heb wel een link gevonden die hetzelfde doet:

http://www.allapi.net/apilist/example.php?example=Find%20Files

------------------ X2 Software (jawel, ik heb een domein aangeschaft!) Email: mark@x2software.net

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Private Declare Function SendMessage _ Lib "user32" _ Alias "SendMessageA" ( _ ByVal hwnd As Long, _ ByVal wMsg As Long, _ ByVal wParam As Long, _ lParam As Any) As Long Private Const LB_DIR = &H18D Private Const DDL_ARCHIVE = &H20 Private Const DDL_DIRECTORY = &H10 Private Const DDL_DRIVES = &H4000 Private Const DDL_EXCLUSIVE = &H8000 Private Const DDL_HIDDEN = &H2 Private Const DDL_READONLY = &H1 Private Const DDL_READWRITE = &H0 Private Const DDL_SYSTEM = &H4 Private Sub Form_Load() List1.Clear SendMessage List1.hwnd, LB_DIR, DDL_DIRECTORY, ByVal "C:WINDOWSSYSTEM*.*" End Sub
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...