Ga naar inhoud

[VB5] Database toegang


anoniem

Aanbevolen berichten

In Visual Basic zit een handige OCX voor toegang tot databases (DAO). Als ik hier in de help kijk wordt is niet veel wijzer.

Ik maak ook wel eens een pagina'tje in ASP, waarmee ik via ADO (niet iets anders) verbinding maak met een database. Je zegt dan het volgende: Set database = Server.CreateObjcet("ADODB.Connection") database.Open "DRIVER={...}; ..."

Je kunt dan verschillende database formaten (access, oracle, etc.) openen, mits er een driver is geinstalleerd.

In VB is het me ook gelukt om met deze commando's te werken:

Set database = CreatObject("ADODB.Connection")

Maar mijn vraag is: hoe krijg ik dat ADODB-collectie op de computer van een gebruiker.

Zelf ben ik eraan gekomen via de Personal Web Server van MicroSoft (die overigens gratis is), daarom verwacht ik dat je die ADODB alleen ook gratis aan moet kunnen komen, maar waar?

Als iemand mij kan helpen: heel graag.

Link naar reactie
Als je een project maakt in VB, kan met de packet and develoyment wizard, je volledige project klaar maken om te exporteren.

Dus je kan op die manier je project en met al zijn componenten exporteren. (Ik werk normaal ook met ADO)

Voor de eenvoud van het exporteren, kan je je database ofwel in je dirrectorie van je application zetten, ofwel gebruik je een text file (ini-file) in je application path, met daarin de verwijzing naar je Database.

Zie hier een klein voorbeeld hoe ik een access file aanspreek :

Option Explicit

Public cnArtikels As New ADODB.Connection Public rsArtikels As New ADODB.Recordset

Private Sub Form_Load() Me.cnArtikels.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.3.51;Persist Security Info=False;" & _ "Data Source=" & App.Path & "Artikels97.mdb" Me.rsArtikels.Open "SELECT * From [tblArtikels] ;", Me.cnArtikels, adOpenKeyset, adLockPessimistic Set Me.dbgArtikels.DataSource = Me.rsArtikels End Sub

Veel succes

Serge

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
allemaal dikke zever die package and deployment wizard. al vanalles geprobeerd maar nog nooit op een clientpc aant bollen gekregen, zelfs niet met beveiliging op minimum greetz maarten ps: ik zal waarschijnlijk nog net iets verkeerd doen (als iemand meer uitleg heeft, altijd welkom op whassup8210@hotmail.com)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...