Ga naar inhoud

Absolute beginner...


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn vraag is de volgende. Ik ben qua programmeren een ABSOLUTE LEEK, maar ik wil er toch eens mee gaan experimenteren. Visual Basic heb ik al eens geprobeerd, maar dat vond ik zelfs nog redelijk lastig. Daarom is mijn vraag: kent iemand een programmeertaal / ontwikkelomgeving die geschikt is voor absolute dummies die dus bij 0 (nul) moeten beginnen?

Alvast dank

Link naar reactie
Visual Basic of Delphi zijn de meest eenvoudige ontwikkel-omgevingen om te leren. Zeker voor beginners. Maar begin er niet aan zonder handleiding of andere leerboeken, want die heb je absoluut nodig om mee te leren. Zie overigens ook de andere beginner-topics...

P.S. Er is een eenvoudigere programmeertaal: Logo en die dient voor het maken van plaatjes via een zogenaamde "turtle". Een soort robot met een tekenpen erin. Hierbij is het de bedoeling om procedures te schrijven die een bepaalde tekening opleveren. Kinder-speelgoed, eigenlijk...

Link naar reactie
> Probeer eens wat code te begrijpen met Pascal of QBasic. Wat je in ieder geval ook probeert, hou het simpel! Denk niet meteen dat je prachtige "shoot'em up" spelletjes kunt maken. Begin heel eenvoudig. En werk in stappen. Bepaal wat je eerst wilt leren, leer dat en bepaal vervolgens wat je erna wilt leren. Begin met de standaard taal-elementen: variabelen, constanten, procedures en functies. Leer daarna meer over lussen zoals de for-next, while-do en repeat-until lussen. Daarna over records en gegevens-structuren. En ga zo maar door. Overigens raad ik iedere beginner zowiezo aan om de standaard-editie van Delphi of Visual Basic aan te schaffen. Niet zozeer omdat je dan een legaal pakket hebt, maar omdat je dan in ieder geval een bruikbare handleiding en leerboek voorhanden hebt. Vooral bij Delphi zit handige documentatie.

En wat ik ook tegen iedere beginner zeg: zorg ervoor dat je een goede beheersing hebt van de engelse taal op het gebied van lezen en schrijven.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
[quote:5c632f3454="almar"]Vooral goed engels kunnen als je dat eenmaal goed kan en je hebt de nederlandse basis geleerd kun je zat met de duizenden tutorials op internet dan gaat het snel...en ja qbasic vind ik dan is het beste begin krijg je er gevoel voor[/quote:5c632f3454]Reageer jij wel vaker op topics van 3,5 jaar oud?? :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...