Ga naar inhoud

[(beetje) Delphi] Iconen


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Het icoon van de Windows Media Player kan in heel veel verschillende formaten weergegeven worden, 16x16x16, 32x32x16, 48x48x16 en die formaten met 24 bits. Windows kijkt welk plaatje hij laat zien uit het .ico bestand, dit hangt af van de grootte en de kleurendiepte. Nou is mijn vraag, wie weet er een goede icoon editor voor 24 bits iconen en waarbij ook meerdere plaatjes in één ICO bestand kunnen? En dan in Delphi: Hoe kan ik meerdere iconen in de applicatie zetten zodat de gebruiker bij een snelkoppeling kan kiezen welk icoon hij wil zien? [ Dit bericht is bewerkt door: Johan Stokking op 2002-04-07 12:00 ]
Link naar reactie
ik gebruik altijd [url=http://download.cnet.com/downloads/0-1476516-100-7495568.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.7495568]Microangelo [/url] om icoontjes te maken. Allebei deze programma's zijn shareware. Al kan ik je ook wel aan een 'gratis' versie van Microangelo helpen. :wink: _________________ Vanuit Almen Noord, Oost, Zuid of West. Ligt eraan in welk gedeelte van het huis ik zit :smile: [ Dit bericht is bewerkt door: Sjoerd Boerhout op 2002-04-08 21:11 ]
Link naar reactie
[on-topic] Afhankelijk van welke versie van Delphi je hebt en of je wel of niet de laatste patch erop hebt staan: in het menu Project -> Resources. Rechtermuisknop -> Add -> Icon. Het icoontje komt dan als resource in je EXE en is te gebruiken in een snelkoppeling. Tweede manier: maak een tekstbestand aan, zet daarin het volgende: [code:1:1ed932fff3] Icon2 ICON Icon2.ico Icon3 ICON Icon3.ico [/code:1:1ed932fff3] ...afhankelijk natuurlijk van hoe je icoontjes heten, het formaat is Naam-ICON-Bestandsnaam. Sla dit bestand op als een .rc bestand, laten we voor het gemak even 'Icons.rc' ervan maken. Open een opdrachtprompt, als het goed is heeft de Delphi installatie het 'Delphibin' pad al in de path variabele gezet, kan je heel simpel checken door 'brcc32' in te typen. Als het goed is krijg je dan een overzichtje, zoniet dan moet je even het volgende intypen: [code:1:1ed932fff3] path=c:program filesborlanddelphi5bin [/code:1:1ed932fff3] Ga naar het pad waar je Icons.rc opgeslagen hebt ("cd padnaarproject" voor het geval je niet zo handig bent met DOS), en typ in 'brcc32 icons.rc'. brcc32 maakt er dan een .RES bestand van, als je dan je Delphi project opent kan je onder {$R *.DFM} zetten: {$R Icons.RES}. Als je nu je project compiled staan de icons er ook in... HTH _________________ Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure. [ Dit bericht is bewerkt door: MarkVR op 2002-04-10 09:37 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...