Ga naar inhoud

de ene jpg is de andereniet


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zou graag mijn met een mustek1200 scanner gemaakte en met een jpg-extensie opgeslagen fotos kunnen laten afdrukken via internet, b.v. de AH- of KRAL fotoservice. Probleem is, dat deze alleen fotos van een digitale camara met exif-jpeg protocol kunnen verwerken. Weet iemand of hier iets aan te doen is? B.v. een ander compressieprogramma dat psuedo-exif data aan een jpg-bestand toevoegt, een scanner die daarvoor geschikt is o.i.d.?
Link naar reactie
Hoi, Geen flauw idee waar je het over hebt. Toch lijkt het me wel dat wanneer je een scan importeerd in programma's als Photoshop of Paintshop, je deze als een goed JPG bestand weg moet kunnen schrijven.. En als je ook het formaat (en resolutie) van de scan laat overeenkomen met het formaat van een digitale foto zit dit ook wel goed.. Moet lukken zou ik zeggen.. Gr. J-P
Link naar reactie
[quote:6c337f353c="J-P Le Conte"]Geen flauw idee waar je het over hebt.[/quote:6c337f353c]EXIF data is informatie die door bv. een digitale camera aan een JPEG toegevoegd wordt. Daarin wordt o.a. camera fabrikant, model en gebruikte sluitertijden en ISO waardes e.d. vermeld, waarmee ze in de afdrukcentrale (of op je eigen printer) foto's kunnen 'verbeteren'. Ziet er zo uit:[code:1:6c337f353c]File: - X:\xxxxxxxx\IMG_0905.jpg Make - Canon Model - Canon PowerShot A80 Orientation - Top left XResolution - 180 YResolution - 180 ResolutionUnit - Inch DateTime - 2004:05:16 11:33:09 YCbCrPositioning - Centered ExifOffset - 196 ExposureTime - 1/500 seconds FNumber - 4.90 ExifVersion - 220 DateTimeOriginal - 2004:05:16 11:33:09 DateTimeDigitized - 2004:05:16 11:33:09 ComponentsConfiguration - YCbCr CompressedBitsPerPixel - 3 (bits/pixel) ShutterSpeedValue - 1/501 seconds ApertureValue - F 4.91 ExposureBiasValue - 0.00 MaxApertureValue - F 4.91 MeteringMode - Multi-segment Flash - Not fired, auto mode FocalLength - 23.41 mm UserComment - FlashPixVersion - 100 ColorSpace - sRGB ExifImageWidth - 2272 ExifImageHeight - 1704 InteroperabilityOffset - 1844 FocalPlaneXResolution - 8114.29 FocalPlaneYResolution - 8114.29 FocalPlaneResolutionUnit - Inch SensingMethod - One-chip color area sensor FileSource - DSC - Digital still camera CustomRendered - Normal process ExposureMode - Auto WhiteBalance - Auto DigitalZoomRatio - 1.00 x SceneCaptureType - Standard Maker Note (Vendor): - Macro mode - Normal Self timer - Off Quality - Fine Flash mode - Auto + red-eye reduction Sequence mode - Single or Timer Focus mode - Single Image size - Large Easy shooting mode - Fast Shutter Digital zoom - None Contrast - Normal Saturation - Normal Sharpness - Normal ISO Value - Auto Metering mode - Evaluative Focus type - Auto AF point selected - Exposure mode - Easy shooting Focal length - 250 - 749 mm Flash activity - Not fired Sequence number - 0 White Balance - Auto Image Type - IMG:PowerShot A80 JPEG Firmware Version - Firmware Version 1.00 Image Number - 1090905 Owner Name - XXXXXXXXXX [/code:1:6c337f353c] Ik heb alleen geen idee hoe je dat zo snel handmatig toe moet voegen. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat persé een vereiste is eigenlijk.
Link naar reactie
Hoi, normaal besteed ik hier dus geen aandacht aan. Toch wil ik in dit geval even iets rechttrekken... Ik krijg van de heer senior.pakker (topic starter) een korte mail met daarin het volgende: [i:42f0435640]Als je niet weet waar ik het over heb moet je je mond houden[/i:42f0435640] Nou meneer, ik zal even het volgende duidelijk maken: 1 Op een forum mag je discussie voeren. Met of zonder oplossing als het maar ON-topic is. Bevalt je dit niet, ga dan niet op een forum zitten. 2 Het antwoord dat ik gaf leek me zo slecht nog niet. Of het nou werkt of niet, wanneer je een bestand exporteerd wordt de code vaak herschreven. IN het geval van JPG al helemaal. 3 IK weet wel waar ik het over heb.. Tenminste vaak wel :lol: 4 Een brief sluit je af met een groet 5 Mensen zitten hier om elkaar te helpen. IK word dus niet betaald om jou antwoord te geven... Niet goed, pech gehad! 6 Ik moet niks Sorry hoor maar ik laat me niet afzeiken door een senior die zelf niet meer als 5 berichten heeft geplaatst. Bij deze verwacht ik dan ook een waarschuwing van een Mod dat dit soort gedrag niet thuis hoort hier. Vandaar dat ik er een post aan besteed ipv een PB. Misschien dat andere kleinzerige en ongeduldige junior posters er wat van leren.. Gr. J-P (1700 nog wat berichten op dit forum..)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...