Ga naar inhoud

Catalogus genereren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben nu al een gehele tijd werkend aan een opdracht en kom er maar niet uit. De bedoeling van de opdracht is: - Er is een programma dat vanuit een database een artikelbestand genereert - Vervolgens wordt er in een programma zoals QuarkXPress/Pagemaker/Framemaker een template gemaakt (Het liefst 1 van deze pakketen omdat deze gebruikt worden door de klanten. - Hierin wordt vervolgens het artikelbestand geimporteerd - Het eindresultaat: een papieren catalogus Het programma maken is de issue niet. Dat gaat wel lukken - het maakt verder ook niet uit in welk formaat we het artikelbestand moeten genereren (XML/ASCII etc.). Nou gaat het telkens fout bij het importeren in een opmaakprogramma. We krijgen het maar niet voor elkaar. Zo is er weinig wat het maken van tables (voor de verschillende artikelen) ondersteunt - weinig wat het importeren van XML (goed) ondersteunt.. Heeft iemand hier ervaring mee? Ideeen over hoe we dit nou nog het beste aan kunnen pakken? Het is ons na weken experimenteren en proberen nog niet gelukt. Het is natuurlijk geen doen om elke keer alsnog handmatig tables etc voor een catalogus van 1000 pagina's te maken...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Kost wat maar heb je ook wat, ik ben zelf heel blij en zeer tevreden over mijn adobe acrobat 6.0 pro exemplaar. kan de volgende bestanden met acrobat 6 pro naar *.pdf converteren: AutoCAD drawings BMP GIF HTML JPEG JPEG2000 Bestanden van alle microsoft office producten Bestanden van MS Visio Bestanden van MS Project PCX PNG Postscript/EPS Text files, kladblok, wordpad TIFF en als het goed is kan je met wat plugins van derden nog wel meer bestanden converteren
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...