Ga naar inhoud

Foto van standaard formaat naar pasfoto formaat


anoniem

Aanbevolen berichten

Uit een aantal foto's, formaat 10X15 cm moet ik het gezicht alleen hebben, op formaat van een pasfoto. Met crop verwijder ik overbodig materiaal. Maar is er een programma, of onderdeel, waarmee ik snel in de juiste verhouding kom, overeenkomstig een pasfoto en waarmee ik ook de juiste grootte kan verkijkgen. Zodat ik op het einde niet zit met een smal of bol gezicht. Het formaat dient te worden gebruikt in een toepassing voor een programma. In Photoshop al resize geprobeerd, maar als ik een waarde verander, dan wordt de andere waarde hierop aangepast. Als ik bij hoogte 4 cm invoer, dan wordt er voor de breedte een bijpassende waarde ingevuld. Omdat ik de verhouding niet correct heb, krijg ik nu ook een verkeerd formaat.
Link naar reactie
Dat is hem Vunce, wat betreft de afmetingen. Nu nog een mogelijkheid/programma, waarin het mogelijk is, om een verhouding hoogte X breedte in te voeren, waarna er op de afbeelding een kader verschijnt, die ik naar believen kan verschuiven, vergroten of verkleinen, zonder dat de verhouding wijzigt. Het mooiste zou iets zijn met voorbeelden, net zoals je kunt instellen op A4 en A3 enz. Want bij mijn weten heeft een officiele pasfoto een standaardmaat waaraan voldaan moet worden. Mrs. Birdlover, Infranview heb ik al.
Link naar reactie
Bedankt J-P, in ieder geval een interesante toepassing, die ik niet als zodanig kende. Maar ik heb wel een probleem, of ik zie wat over het hoofd. Ik moet portretfoto's op zeg maar formaat 15 X 10 cm eerst croppen, dat ik alleen een hoofd overhoudt, dat het liefst in de verhouding zoals die ook voor een pasfoto geldt en dan verkleinen naar het formaat van een pasfoto. Met de tot nu toe gegeven mogelijkheden kan ik weer meer dan voorheen met o.a. Photoshop, maar dat wat ik wil nog niet. :roll:
Link naar reactie
Ik zal nog even een toevoeging aan dat verhaal doen.. Als je dat "nieuwe dokument" aanmaakt, zorg je dat deze aan pasfotoformaat voldoet. Voorbeeld: W: 4 cm H: 6 cm Resolutie: 300 dpi Wanneer je dit dokument als "floating window" in photoshop laat open staan. Sleep je vanuit de geopende foto met de verplaats tool (zwart pijltje) de laag vanuit het foto-window naar het nieuwe dokument window. Nu kan je de foto als losse laag verkleinen en verplaatsen in photoshop. **Dit alles doe je dus binnen Photoshop*** Vervorm route: Edit>>Transform>>Scale "floating window" daar bedoel ik mee binnen Photoshop een raam geopend hebben verklein deze op het werkblad (naast kruisje rechtsboven) Nu is er ruimte om hiernaast je foto te openen.. Probeer het maar. Succes! Gr. J-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...