Ga naar inhoud

jpeg eerst naar bmp?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met een paar vragen over het bewerken van jpeg’s (van een digitale camera) in Photoshop. Ik heb inmiddels begrepen dat het herhaaldelijk bewerken en opslaan van jpeg’s kwaliteitsverlies geeft. Eerst de jpeg converteren naar bmp- of tiff-formaat zou dat voorkomen. Mijn vragen: 1. Als je alle bewerkingen in één sessie doet, heeft het dan ook nog zin om de jpeg tussendoor om te zetten naar bmp of tiff? M.a.w: geeft werkwijze A (jpeg openen – opslaan als bmp of tiff – bewerken – opslaan als jpeg) een beter behoud van kwaliteit dan werkwijze B (jpeg openen - bewerken - opslaan als jpeg)? 2. Maakt het uit of je een jpeg converteert naar bmp danwel naar tiff? Met vriendelijke groet.
Link naar reactie
1. Nee, als je alles in een sessie doet, zonder het ondertussen op te slaan, maakt het niet uit. Maar het beste is toch om eerst naar BMP/TIFF/PNG/etc. op te slaan, zodat je ondertussen zonder kwaliteits iets kunt opslaan. Anders zou je bij een crash je mooi bewerkte foto wél kwijt zijn. 2. Nee, tiff en bmp slaan beide op zonder kwaliteitsverlies. Maakt duz niet zoveel uit. Tis maar wat je zelf handiger vindt.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...