Ga naar inhoud

[Photoshop CS] Stippellijnen maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen!! Ik ben sinds kort een beetje aan t experimenteren met Photoshop CS. En ik heb misschien wel een heel domme vraag: Maar ik krijg het niet voor elkaar gestippelde lijnen te maken! Tenminste stippels lukt wel, maar ik wil een lijn die opgebouwd is uit kortere streepjes (In de lengte van de lijn)! Ik hoop dat iemand me een tip kan geven! Bedankt! Jasper
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb zelf wat gezocht en hier is een mogelijkheid: 1. Teken met de Pen Tool het pad waarop je de korte streepjes wilt (zorg dat "Paths" geselecteerd is vanboven (en niet "Shape Layers" of "Fill Pixels") 2. Kies de Brush Tool en ga naar de Brush Editor (of hoe het ook mag heten, het is de tab Brushes naast de Filebrowser) 3. Bij "Brush Tip Shade" kies je een vierkante brush tip. De Diameter bepaalt dan de lengte van 1 streepje. De Angle moet op 0° staan, de Roundness bepaal je zelf (dat wordt dan de dikte van de streepjes). Uiteindelijk kies je dan nog de gewenste spatiëring. 4. Bij "Shape Dynamics" kies je bij Angle Jitter voor 'Direction' in het Control menu. Als het voorbeeld onderaan goed is kan je uit de Brush Editor. 5. Kies nu in het "Paths" palet het pad da je daarnet getekend hebt en klik vanonder op het ongevulde bolletje ("Stroke Path with Brush"). Je pad heeft nu een stippelijn (in het foreground kleur). Pas eventueel de Diameter en Roundness aan in de Brush Editor als de streepjes te groot of te klein zijn (hangt af van de gekozen resolutie). Succes :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...