Ga naar inhoud

Van computerformaat naat fotoformaat.


anoniem

Aanbevolen berichten

Irfanview gebruik ik erg vaak om foto's op de computer te laten zien. Maar ik kan me niet voorstellen, dat je daarmee een foto 3x4 kunt omzetten naar 2x3. In het programma dat ik ooit had haalde je een foto op en dan verscheen daaroverheen een "selectievierhoek" waarmee je zelf kon kiezen welk gedeelte in het nieuwe formaat moest worden meegenomen. Klikkken en het formaat was veranderd!
Link naar reactie
Hallo "Ouwe Rot", PSP bezit ik, maar als je daar een foto mee verkleind, dan zou je het aantal horizontale en vertikale pixels zó aan moeten passen, dat die in een verhouding 2x3 staan. Dat zou dan betekenen, dat de foto wordt uitgerekt of in elkaar geperst en dat levert zelden een goed resultaat op! Bedankt voor het meedenken, Leo
Link naar reactie
Ik ben even met de rekenmachine aan het worstelen geweest, en ben er nu achter hoe je een foto kan maken op fotoformaat. Zelf maak ik foto's op 2592x1944. Op mijn fototoestel heb ik een functie om foto's te maken op 3:2. Dat formaat is 2592x1728. Toen heb ik 1944 - 1728 = 216 gedaan Dan 216 / 1944 x 100 = 11.1111111 % Bij jou foto's is de korste kant 1200, dus 1200 moet worden verkleind. 1200 / 100 x 11.111111 = 133.333 1200 - 133.333 = 1067 Ter controle heb ik een foto van 1600 x 1067 verkleind naar 15 centimeter lengte, als breedte kwam eruit: 10 centimeter. Het klopt dus als het goed is precies. Je moet dus een nieuw bestand openen in psp of photoshop, die het formaat geven van 1600 x 1067, en dan sleep je je foto erin, en zorg je ervoor dat het mooiste deel op de foto staat. Ik hoop dat het lukt! Badeend.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...