Ga naar inhoud

[Illustrator/Photoshop] Logo


Aanbevolen berichten

Hoe maken jullie je logo's? Zelf werk ik alleen met Photoshop, maar ik wil Illustrator ook eens gaan proberen. Een combinatie van beiden zou helemaal perfect zijn, maar dat werkt vaak niet zo goed. De enige manier om Photoshop creaties in Illustrator om te zetten, is via 'Export paths to Illustrator', maar dat werkt niet altijd even mooi en vlekkeloos. Hoe doen jullie dat? Daarnaast vroeg ik me af in welke volgorde jullie werken: eerst Photoshop en dan Illustrator of andersom? Gebruiken jullie ook wel eena alleen Illustrator of alleen Photoshop? Zoals ik al zei, gebruik ik, tot nu toe, alleen Photoshop. Worden er ook nog andere programma's gebruikt dan de eerder genoemde 2?
Link naar reactie
[quote:4f7282f518="Vunce"]Photoshop is eigenlijk alleen voor fotobewerking.[/quote:4f7282f518] Oorspronkelijk misschien wel, maar vrijwel elk design van een website wordt gemaakt in Photoshop en niet in een programma als Illustrator. Je kan met Photoshop dus net zo goed logo's maken volgens mij, alleen zijn die logo's dan niet in vector, maar het zijn gewoon pixels waardoor het drukken lastig wordt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Je kunt met photoshop uitstekend logo's maken enjah deze zijn ook gewoon vector gebaseerd. Je kunt deze link bekijken, hier staat een nuttige tutorial, met een beetje verbeelding en uitlevingsvermogen kun je echt wel iets heel erg moois maken voor jezelf. [url]http://www.worth1000.com/tutorial.asp?sid=161027[/url] Veel succes.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:9d19e379ac]Daarnaast vroeg ik me af in welke volgorde jullie werken: eerst Photoshop en dan Illustrator of andersom? Gebruiken jullie ook wel eena alleen Illustrator of alleen Photoshop?[/quote:9d19e379ac] Ik gebruik zelf voornamelijk Photoshop, maar ook wel eens illustrator, en dan inderdaad voornamelijk voor het maken van logo's en dingen die je oneindig moet kunnen uitvergroten en op alle resoluties moet kunnen uitprinten (wat bij een vectorafbeelding oneindig kan). Over het algemeen is het voor logo's erg handig, als je deze eerst in Illustrator maakt, na te bewerken in Photoshop als je ze bijvoorbeeld voor het web wilt gebruiken. En er worden natuurlijk veel meer programma's gebruikt dan alleen Photoshop & Illustrator. Denk bijvoorbeeld aan dingen als Freehand, Paint Shop Pro, The GIMP, de verschillende Corel-programma's en duizenden share / freewareprogramma's. Photoshop & Illustrator zijn alleen de meest gebruikte, voornamelijk onder gevorderde en professionele gebruikers.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...