Ga naar inhoud

problemen weergeven foto's in Irfan View


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds een paar dagen een vreemd probleem. Heb mijn fotomappen op mijn harde schijf opgeslagen. Bekijk ze altijd met Irfan View en dat ging altijd zonder problemen. Nu zijn er twee mappen met foto's die niet meer goed worden weergegeven. Dat was tot op een paar dagen geleden wel het geval. Als ik klik op het icoontje in de fotomap, dan opent Irfan View, de foto wordt heel klein weergegeven, terwijl dat vroeger veel groter was. Als ik het formaat van de foto wijzig, krijg ik hele grote, vervormde, pixels. De foto's in de mappen die nog wel worden goed weergegeven hebben het formaat widht 1024 en heigth 768. Dat was met de nu foute mappen ook altijd zo. Het gekke is dat ik de foto's niet meer scherp op het oude formaat krijg. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast bedankt Ruurd
Link naar reactie
Hallo Teacher, Inderdaad, als ik de foto's met b.v. Paint bekijk, is de weergave ook heel klein. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Wat is precies resize batch? Is het mogelijk dat dat alleen bij twee mappen van de tien is gebeurd? Kan ik iets doen om dit weer ongedaan te maken? Hopelijk wel, want het gaat hier om vakantiefoto's die ik nog niet op cd heb gebrand. Bedankt voor de snelle reactie. Ruurd
Link naar reactie
ah.. irfanview heeft de mogelijkhied om in een keer hele mappen met foto's te wijzigen (van bijv. het formaat). Als je dat per ongeluk doet door een beetje rond te klikken.. ben je het haasje. Kijk eens of de datum van de foto klopt. Ehm... ander idee; het fototoestel stond op een kleiner formaat... Ongedaan maken? Nee, niet echt. t.
Link naar reactie
Hallo Teacher, Jammer dat het niet ongedaan te maken is. Ik heb echt geen idee hoe ik dit heb gedaan en wanneer! Gelukkig ben ik er achter gekomen dat ik al de foto's uit de map nog op een memorycard had staan. Heb ze dus gelukkig in een nieuwe map op de computer kunnen zetten en de 'verklooide' map weg kunnen gooien. Gelukkig maar. Het ging om een aantal leuke vakantiefoto's. Ik zal in het vervolg toch nog beter opletten wat ik doe. Er moet ergens iets goed fout zijn gegaan. Nogmaals hartelijk dank voor je hulp. Het probleem is gelukkig opgelost. Ruurd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...