Ga naar inhoud

< en > in Photoshop CS


Aanbevolen berichten

In Photoshop 7 gebruikte ik altijd < en > (zonder Shift) om de grootte van tools, zoals stempeltje/healing brush/penseel, gradueel te veranderen. Werkte perfect (en voorkwam RSI :wink: ) Tot mijn verbazing werkt deze functie niet meer in Photoshop CS. Als ik < en > [i:941182f8cc]met[/i:941182f8cc] Shift gebruik springt de grootte van betreffende tool gelijk van bijvoorbeeld 46 naar 1 en weer terug, verder niks meer. Als ik daarna alleen op < klik verandert de [i:941182f8cc]vorm [/i:941182f8cc]van de tool, niet de grootte. Zonder Shift doen < en > überhaupt niks. Er is dus iets veranderd, maar ik kom er niet achter wat en waar. Iemand hier die weet wat ik moet doen om deze functie weer werkend te krijgen?
Link naar reactie
[quote:95b9a4ac2b="Hent"]Volgens mij heb je de verkeerde toets in gedachten, ik denk dat je bedoeld [ ] (rechte haakjes zonder shift)[/quote:95b9a4ac2b] Je hebt helemaal gelijk.....ik ben daar inmiddels ook achter. In Photoshop 7 was ik zo gewend geraakt aan de sneltoetsen < en > dat je denkt dat er iets [i:95b9a4ac2b]fout [/i:95b9a4ac2b]is als ze het plotseling niet doen. Maar ja, dan blijkt dat ze het stiekem veranderd hebben..... :wink:
Link naar reactie
[quote:fedc82d8be="oscarvankeulen"]volgens mij gebruikt ps 7 ook [ en ] gr. Os[/quote:fedc82d8be] Kan zijn dat je in Photoshop 7 zowel < > als [] kan gebruiken. Zelf heb ik in ieder geval altijd <> gebruikt.....van Deke Mc Clelland himself geleerd, dus dan moet het wel goed zijn :wink: .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...