Ga naar inhoud

Kalibreren


Aanbevolen berichten

@ rwilligen Die 500 W bollen ken ik alleen van heel vroeger; mijn vader gebruikte die in "tekenkamer" zelf heb 200 W en 60. Die van 200 gebruik ik om proefafdruk te beoordelen. Ze hadden op die site ook van die "spaarlamp"-bollen [met geïntegreerd voorschakelapparaat ] maar die heb ik nog nooit zien branden. Die reflectie is en blijft het probleem. Plafond en muren voorzien van alluminium reflectieverf wordt me te dol. Maar gelukkig worden mijn ogen wat slechter en ik dus minder kritisch :wink: Bedankt voor de bemoeienis.
Link naar reactie
@ rwilligen Kreeg inmiddels deze offerte (was word.doc. met mooie plaatjes, maar die kan ik niet meekopiëren): ALECS, the care company Sprendlingenpark 21 5061 JT Oisterwijk Tel: 013 521 33 73 www.alecs.tv Wij bieden wij u geheel vrijblijvend als volgt aan: 1 stuks ODX 2x58 Watt T8 (directe verlichting) Voorzien van hoogfrequente voorschakeling (EVSA H.F.) Uitgevoerd met beeldschermvriendelijk mat aluminium dubbelparabolisch raster. à € 172,- € 172,- 2 stuks True-light volspectrum daglichtlampen 58 Watt à € 27,- € 54,- --------------- Totaalprijs excl. montage € 226,- ========= Condities : Prijzen : exclusief B.T.W. meerwerk op nacalculatie Levertijd : 3-4 weken na opdracht Garantie: 1 jaar op armaturen, 2 jaar op lampen. Wij danken u hartelijk voor uw aanvraag en zien met belangstelling uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet, Alex van Veen [i:2dfd0b3dc6]Lekker duur armatuurttje maar het lijk mij op zich wel redelijk??[/i:2dfd0b3dc6]
Link naar reactie
[edit, ik heb niet goed gelezen]Nou ja: die bak is dan wel met een HF voorschakel app., deze laatste is duurder dan een standaart trafo maar is zuiniger, geeft meer licht en geen 50 HZ flikkering. Maar evengoed is die tl bak dan idd wel wat aan de prijzige kant.... Ik zou alleen de buizen bestellen en zelf bij de gamma een bak kopen en deze met alu folie aan de binnenkant bekleden, en wellicht kan je ze zelfs zo kopen met alu reflector voor een redelijke prijs( zijn meestal duurder dan de standaart witte bakken). Als je normaal gesproken geen last hebt van tl flikkering dan is een hf voorschakel niet noodzakelijk, sommige mensen zijn er erg gevoelig voor(bv epilepsie patienten) Ik weet ook niet precies wat je allemaal van plan bent, ik had genoeg aan 1 enkel tee-elletje in zo'n aan 2 draadjes hangende koker van de hema. Ik had er nog een stukje matglas voor gemaakt voor een nog wat betere spreiding en hij hing +/- 50 cm boven mijn werkblad in de doka. Ik heb nog ff wat gezocht wat betreft de kleur temperatuur: de lampen zijn van sun-a-lux: http://www.sunalite.com/s_lightbulbs.cfm#sunwave
Link naar reactie
@ rwilligen Zover ik het begrijp, is het in iedergeval kwaliteitsspul. 't Is wel makkelijk om kant en klaar te bestellen. Maar inderdaad verrekt duur armatuur. Die "peren" of "wokkells" met geïnt. voorschakelapparaat ben ik eigenlijk wat huiverig voor. Ik heb in huis 2 lampen met "normaal" licht van dat type, maar die hebben altijd een lichte resonantie (die met het ouder worden sterker word[ zitten wel in een soort metalen schaal die het natuurlijk iets versterkt]). Ik moet van de week nog in Groningen zijn. Zal daar een rondkijken. Maar Als ik niet snel iets vind bestel ik dat ding maar. Rondkijken(rijden) kost ook geld. Zelf beplakken vind ik te lelijk (zei hij snobbistisch :D ) Er zit hier ook nog wel een intereesant bedrijf waar ik even naar toe kan lopen. Maar die werken alleen met projecten. Zou wel toevallig zijn als die iets hadden. Meer design. Op zich best interessant. http://www.artilite.com/html/default.html NB één buis is net iets te weinig. Einde feuilleton denk ik :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...