Ga naar inhoud

Logo mooier maken


Aanbevolen berichten

Ik heb een logo :lol: gemaakt voor onze Stichting Oranjecomité Kruiningen. Nu heb ik dat gemaakt in Paint Shop Pro. Maar het kroontje is niet echt naar mijn zin. Ik begrijp dat een vector afbeelding niet dat blokkerige heeft. Hier het voorbeeld van hoe het er nu uitziet. [img:11957d5ec9]http://home.hccnet.nl/a.van.oevelen/Oranje%20logo.gif[/img:11957d5ec9] Krijg dus de link niet voor elkaar. Maar als je copy paste doet, werkt het wel :oops:
Link naar reactie
Een gif-plaatje kan niet opgebouwd zijn uit vectoren. Alleen bepaalde bestanden zoals EPS [i:b7b104fd8f]kunnen[/i:b7b104fd8f] opgebouwd zijn uit vectoren. De nadruk ligt op [i:b7b104fd8f]kunnen[/i:b7b104fd8f], want ook een EPS kan een embedded bestand bevatten, zoals een tiff. M.a.w. het is dan een pixel-bestand dat in een EPS-bestand is opgenomen.
Link naar reactie
Je schijnt er wel programmaatjes voor te hebben, maar ik heb het zelf nooit geprobeerd. Een vector-bestand is vrij complex in vergelijking met een pixel bestand. Helaas heb ik geen namen van programmaatjes voor je. Volgens mij heeft Adobe er een, maar dat zal wel centen kosten. :( Misschien dat iemand anders een programmaatje kent of dat er een te vinden is op het Internet.
Link naar reactie
Even snel geblurred.. :) [img:de9ba46dc2]http://teacher.oncpd.nl/CT/Oranje%20logo.png[/img:de9ba46dc2] En met tracen naar vector bedoel ik dat je het plaatje inlaadt in een programma dat vectoren aankan, een nieuwe layer maakt en dan je plaatje "overtrekt". Oude layer weg, nieuwe layer opslaan als EPS. t.
Link naar reactie
Hoi, Ik heb geprobeerd om het kroontje te tracen. Alleen is het jammer dat door de gif vervorming veel lijnen niet meer terug te vinden zijn.. Hieronder een gifje in het groot: [img:45c3b91b4f]http://www.leconte.nl/kroon.gif[/img:45c3b91b4f] En hier het "vector" bestand. In EPS formaat dus te gebruiken in de meeste grafische programma's en bv ook flash.. [url]http://www.leconte.nl/kroon.eps[/url] Succes ermee! Gr. J-P
Link naar reactie
Hoi, Thanks voor de credits maar een plaatje tracen is natuurlijk niet veel eer aan te behalen ;-) Ik heb het idd in Photoshop gedaan. Je moet zowiezo wat meer stappen ondernemen dan "tracen" alleen.. Teach zat al op de goede weg :-D Ik zal het uitleggen. Nu is dit natuurlijk voor elk plaatje weer anders maar misschien dat je zo wat meer inzicht krijgt hoe je dit in het vervolg kan aanpakken. Je hebt hiervoor Adobe Photoshop en Illustrator nodig. Het is een omslachtige manier die toch in een paar minuten gedaan is.. Andere programma's hebben de "echte" trace filters. Nadeel is wel dat je minder invloed op het geheel hebt.. Ik ga een poging wagen.. Stap 1 Omdat een .gif afbeelding te veel gebonden is aan regels die bepaald zijn bij het maken van het plaatje, is het makkelijker om het te copieeren en te plakken in een nieuw bestand. Zo heb je weer meer controle over kleuren filters en scherpte.. ( Select>>All, Edit>>Copy, File>>New, Edit>>Paste ) Stap 2 Ik verdubbel de resolutie zodat ik wat pixels kado krijg. Op deze manier neem ik vast een stap om het blokkerige bitmap effect weg te halen. Doe dit zo: Ga naar: Image>>Image size en verander de resolutie van 72 naar 144 dpi. Je ziet aan de randjes dat de pixels er al fijner uitzien.. Stap 3 Ga naar Filter>>Blur>>Gaussian Blur en stel hem zo in dat de "Bitmap" hoekjes verdwijnen. Je verliest veel scherpte maar dat komt zo weer goed.. Op deze manier laat je de pixels vervagen waardoor er vaag lijnen tevoorschijn komen. ZoOom goed in om dit te kunnen zien. Ga dus geen blur toepassen als het beeld op 100% staat.. Stap 4 Ga naar Image>>Adjust>>Brightness/Contrast en stel alleen het contrast zo in dat de lijnen wat scherper en voller worden. Overdrijf niet want hier ga je al bepalen wat het eindresultaat zal gaan worden.. Stap 5 Vergroot het plaatje door de resolutie te veranderen van 144 naar 600 dpi.. ( Image>>Image Size ) Stap 6 Pak het toverstafje uit de gereedschapbalk en stel in de options balk (window>> [b:e4f4ed0ba1]V[/b:e4f4ed0ba1] Options ) de toverstaf zo in: Tolerance +/- 50% Anti-aliased [u:e4f4ed0ba1]aan[/u:e4f4ed0ba1] Contiguous [u:e4f4ed0ba1]uit[/u:e4f4ed0ba1] Laat de rest gewoon voor wat het is.. Als de instellingen goed staan ga je met een klik al het rood selecteren dat er in de kroon zit. Door het vaker te proberen met verschillende "Tolerance" instellingen kan je kiezen wat je het mooiste vind. De selectie geeft een goed beeld van de lijnen die je zometeen gaat krijgen.. Stap 7 Klik op het tabblad "Paths" ( Window>>Paths ) op het symbool van het "Path" makertje. (zo heet het niet echt maar dit leek me wel een leuke naam :-D ) Het is een soort rondje met een een dakje erop. Naast het knopje voor een nieuw "Path" Je ziet nu de vector lijnen tevoorschijn komen. Deze kan je nog bijstellen met het witte pijltje en het V'tje dat achter de vulpen in de gereedschapbalk zit.. Stap 8 Ga naar File>>Export>>Paths to Illustrator en sla je vector-path op. Stap 9 Open dit in Illustrator en geef het kleur.. De gele rondigen heb ik in Illustrator gemaakt maar zijn natuurlijk ook te tracen.. Om het niet te langdradig te maken ga ik niet verder in op Adobe Illustrator.. Tot zover een voorzetje voor de liefhebber :-) Gr. J-P
Link naar reactie
Hoi, Dacide: Wat ik al zei, het is misschien een wat omslachtige methode.. Ik weet niet wat Streamline te bieden heeft. Ik werk er iig niet mee. Ik moet wel zeggen dat ik me niet zoveel met tracen bezig houd. De logo's waar ik mee werk komen uit eigen werk dus heb ik het al in vector. Soms wil het voorkomen dat het nodig is en dan doe ik het ff in Photoshop. Dilbert Wat te doen in Illustrator? Ok, Wanneer je het bestand in Illustrator voor je hebt staan zie je alleen maar paskruisjes. Je moet het hele gebied binnen deze kruisjes selecteren met het zwarte pijltje. Wanneer je het hebt geselecteerd zie je al wat lijnen staan. Terwijl de selectie aan staat verander je de kleur.. Thats it. Nu moet je nog wat dingen doen om het te bewerken. Maar als je het niet erg vind laat ik het hier bij.. Pfff.. illustrator uitleggen is ook weer zo'n verhaal :-( ;-) Mrs Birlover Ga zo door! Met oefenen leer je het. En het kan idd geen kwaad om in Photoshop verschillende hoeken op te zoeken. Wie weet waar je het later nog eens voor kan gebruiken :-) Gr. J-P
Link naar reactie
[quote:e1f728ee88="J-P Le Conte"]Hoi Dilbert, Wat te doen in Illustrator? Ok, Wanneer je het bestand in Illustrator voor je hebt staan zie je alleen maar paskruisjes. Je moet het hele gebied binnen deze kruisjes selecteren met het zwarte pijltje. Wanneer je het hebt geselecteerd zie je al wat lijnen staan. Terwijl de selectie aan staat verander je de kleur.. Thats it. Nu moet je nog wat dingen doen om het te bewerken. Maar als je het niet erg vind laat ik het hier bij.. Pfff.. illustrator uitleggen is ook weer zo'n verhaal :-( ;-)[/quote:e1f728ee88] werkt. nice, d.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...