Ga naar inhoud

Inventor


Aanbevolen berichten

Oh jee, Inventor. Da's even andere koek als Autocad2004. De tip over help was echter wel goed; ik weet uit ervaring dat ik door netjes de tutorial te volgen toch redelijk snel iets in elkaar kon flansen. Let wel, er zit een wezelijk verschil tussen tekenen in ACad en Invent. Bij de eerste werk je grotendeels 1 op 1, met gebruik making van alle snaps etc. Bij inventor 'schets' je min of meer de omtrek, leg je beperkingen op aan de getekende lijnen (bijvoorbeeld dat ee lijn haaks móet stan op een andere) en op die manier krijg je bijvoorbeeld een doorsnede. Die geef je een dikte (klinkt dit bekend? lijkt ook op Mechanical Desktop, maar Invent. werkt nog meer richting 'schetsen') waarna je het object voorziet van assen etc. Stel dat je zo een lager hebt getekend, dan hoef je alleen nog maar an te geven dat het hart van een as in het verlengde ligt van de as van het lager, de binnendiameter van het lager móet net zo groot zijn als het loopvlak van de as... Zo werkt het 'ongeveer'. Zoals gezegd, met de help functie kom je een heel eind. Let wel, ik doe dit even uit mijn hoofd (4 jaar geleden voor het laatst les gegeven in Adesk producten, toen inventor kwam ben ik er mee gestopt) maar het staat me wel bij dat inventor vooral schetsen was. Verder ken ik alleen de demonstraties van Adesk zelf uit mijn hoofd, maar die kan ik niet uitleggen... Succes bij de training, laat weten bij wie je die wilt gaan volgen. ALs het bij Reset/Topcad is, doe JeanPierre de groeten van Thor...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...