Ga naar inhoud

Iconen ontwerpen


Aanbevolen berichten

Ik ben al enige tijd bezig met de ontwikkeling van een computer programma. Het programma is bijna klaar om uit te brengen. Er ontbreekt echter nog een icoontje. Ik heb zelf absoluut geen grafisch inzicht. Het programma zelf ziet er wel netjes uit, maar zonder plaatjes of kleuren. Ik gebruikte voorheen wel eens icoontjes die ik op internet tegen kwam, maar het lijkt me toch leuk om deze zelf te maken. Laten ontwerpen is een optie, maar ik wil het eerst zelf serieus proberen. Diverse programma's heb ik al bekeken, en ik kan tot nu toe het beste overweg met MicroAngelo van Impact Software. Het probleem is dat ik 32x32 pixels lege pixels zie en ik geen idee heb waar ik moet beginnen. Ik heb al verschillende tips gelezen op websites. Eerst een schets maken op papier bijvoorbeeld. Wat me opgevallen is, is dat het ontwerpen van icoontjes haast een heel beroep is. Een icoon is overigens ook belangrijk voor een programma. Mijn vraag is of iemand hier ervaring heeft met iconen ontwerpen voor computer programma's. Misschien kan diegene uitleggen hoe je op een idee komt, of komt dat gewoon uit de lucht vallen? Het gaat om een pakket waarmee je meerdere computers op afstand kan besturen en beheren.
Link naar reactie
Is een goeie tip. Ik heb nog geen logo. Maar een tekening ontwerpen op een groter formaat vind ik makkelijker. Misschien eerst een logo ontwerpen en daarna een logo maken. Is Illustrator een goeie voor logo's ontwerpen? Volgens mij was die het meest aangeraden in het topic over bedrijfslogo's ontwerpen. Kan je ook tekeningen in Illustrator om zetten naar icoontjes? In MicroAngelo kan je kiezen uit verschillende kleurformaten. True color kan ook nog. En Windows XP met transparantie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...