Ga naar inhoud

kleurverschil PageMaker en Photoshop


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:f712da329f="Ener Nestraa"]@Aragnite: ik gebruik in beide bestanden al dezelfde kleur: pms 360.[/quote:f712da329f] PMS 360 ken ik niet, ik ken alleen de Hex waarde van een kleur dus het bekende # en een 6 cijferige code die staat voor de kleur. doe bijwijze van op deze site rechtermuis > bron weergeven > en zoek de BGcolor op >> #3B4E7A dat is de waarde van de BackGround van deze site!! Zo definieer je dus de kleuren.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Vreemd maar waar, ik heb jaren en jaren met beide programmas gewerkt, maar inderdaad er zijn geen overeenkomstige kleurprofielen in beide programmas. En printers geven altijd een kleurverschil (kan bij toeval overeenkomstig zijn), tenzij dit een pantone kleurenprinter is, maar die zul je niet onder de 6000 Euro vinden. en dan nog is er maar 85 % tot 95 % overeenkomst. Ikzelf heb toendertijd een eigen "pantone"waaier uitgeprint en gesneden zodat ik altijd een afdruk van elke kleur had. Daarna kon ik een "pantone" kleur van de waaier kiezen en de bijbehorende pantonekleur op de computer gebruiken en wist ik zeker dat wat uitgeprint zou worden ook de juiste kleur zou worden. Veel werk geweest maar gezien mijn werk was het dat waard.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...