Ga naar inhoud

Ingescande foto te klein(bestandsgrootte) om af te drukken.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb oude foto's ingescant (hoogste resolutie, 1200dpi), om ze opnieuw te laten afdrukken. Bij bijv. het Kruitvat geven ze een minimum en maximum formaat en bestandsgrootte op. Als ik een foto wil laten afdrukken van 10 X15 cm moet een bestand minimaal 150 kb/590 X 886 pixels zijn en maximaal 600 kb/1180 X 1770 pixels. Als ik mijn ingescande foto's verklein naar die 1180 X 1770 pixels(ongeveer) haal ik maar net de minimale bestandsgrootte(200kb). Hoe kan dit? Jpg-compressie staat op 8 (Psp 7). Ik ben bang dat ik zo slechte kwaliteit foto's krijg. Groetjes, Mark
Link naar reactie
[quote:a01c695e8d]OK, bedankt voor de info. Maar ik vraag mij af hoe je überhaupt dan aan de maximale bestandsgrootte komt, lijkt mij dan onhaalbaar. [/quote:a01c695e8d] nu zelf fotografeer ik veel en dit altijd in RAW mode, als ik dan de RAW files omzet naar JPG files in hoogste kwaliteit en die bevatten heel veel details en kleuren, dit dan nog eens bewerk in photoshop en ook opslaan met minste compressie heb ik soms files van meer dan 10Mb vor bestanden op 1180-1700px moet ik al redelijk wat comprimeren om onder die 600Kb te komen, meestal zit ik zo rond de 4Mb per bestand op die resolutie.
Link naar reactie
Hoi, Ik wil nog even iets toevoegen aan dit verhaal.. minimaal 150 kb/590 X 886 pixels Dit vind ik een beetje een vreemde eis. Laat ik even voor de duidelijkheid erbij zeggen dat een JPG van 200kb ontzettend scherp kan uitkomen op een foto. Dat is zeg maar een heel groot buroblad achtergrond bestand. Verklein dit naar 10x15, neem ook nog genoegen met de kwaliteit van het kruidvat en het zit wel goed. Vaak heb je bij de zelfstandig fotograaf om de hoek wat meer mogelijkheden met aanleveren. Daar kan je bijvoorbeeld gerust vragen om een miniposter van je foto. Moet je maar eens kijken wat er dan al weer verandered in de specificaties... Succes ermee.. Gr. J-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...