Ga naar inhoud

Corel ... Draw, PrintHouse, Ventura?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van de studentbox, met wel 9 cd's vol met Corel (2000 en versie9) programma's en hulpprograma's Mjn probleem is nu dat het er op lijkt datje met elk pakket wel hetzelfde kan doen. Tekenen, bewerken, folders maken, website maken. Wie heeft er een tip met welk pakket ik het beste kan ... ? Ik heb een CorelDraw boek gekocht en daar schrijft de samensteller dat voor het boek gebruik gemaakt is van Coreldraw, PrintHouse en Ventura. Daar schiet ik echter niets mee op. Wie-o-wie legt mij de belangrijkste verschillen (voordelen/nadelen) van deze pakketten uit?
Link naar reactie
[quote:80ed9b0ebd="Passer"]Coreldraw werkt met vectoren. (photopaint werkt met bitmap, jpg,...) Printdinges ken ik niet, Ventura, tja wat was dat ook weer? Waarvoor wil je 't precies gebruiken? Dat zal het programma bepalen. Hoe dan ook, [url=http://www.corel.nl/]hier[/url] vind je wel voldoende uitleg.[/quote:80ed9b0ebd] Dat 'hier' verwijst naar een pagina van Corel. De tekst die staat bij Photohouse lijkt als 2 druppels water op beschrijvingen die ik heb van CorelDraw! en Ventura. Waarin ze zich onderscheiden staat nergens. :roll:
Link naar reactie
Ook een simpel antwoord ben ik bang, maar je moet het als volgt zien, CorelDRAW is 'bedoeld' om illustraties mee te maken. Draw is inderdaad een vector based programma, dus geen concurrent voor Photoshop of dergelijke, de Corel variant die daar tegen concurreert is Corel Photopaint. Als je dan je illustratie hebt gemaakt kun je doen aan paginaopmaak met Corel Ventura, dit is een DTP of desktop publishing programma. Eigenlijk bedoeld voor de professionele gebruiker die zijn opgemaakte pagina's naar een printshop stuurt. Laten we zeggen, Ventura is bedoeld om een tijdschrift op te maken. Corel Printhouse is eigenlijk 'ventura light' bedoeld voor de thuisgebruiker die het dus zelf uitprint en gebruikt om een clubblaadje uit te brengen of zo... Alle programma's kunnen meerdere kunstjes waardoor dit een grove indeling is... Helaas voor Corel hebben geen van de drie producten een groot marktaandeel, dus industriestandaard zijn ze niet...
Link naar reactie
[quote:b75fc3a72d="Hent"]Ook een simpel antwoord ben ik bang, maar je moet het als volgt zien, CorelDRAW is 'bedoeld' om illustraties mee te maken. Draw is inderdaad een vector based programma, dus geen concurrent voor Photoshop of dergelijke, de Corel variant die daar tegen concurreert is Corel Photopaint. Als je dan je illustratie hebt gemaakt kun je doen aan paginaopmaak met Corel Ventura, dit is een DTP of desktop publishing programma. Eigenlijk bedoeld voor de professionele gebruiker die zijn opgemaakte pagina's naar een printshop stuurt. Laten we zeggen, Ventura is bedoeld om een tijdschrift op te maken. Corel Printhouse is eigenlijk 'ventura light' bedoeld voor de thuisgebruiker die het dus zelf uitprint en gebruikt om een clubblaadje uit te brengen of zo... Alle programma's kunnen meerdere kunstjes waardoor dit een grove indeling is... Helaas voor Corel hebben geen van de drie producten een groot marktaandeel, dus industriestandaard zijn ze niet...[/quote:b75fc3a72d] Voor mij is deze uitleg over de indeling voldoende duidelijk, bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...