Ga naar inhoud

Weinig fonts in PhotoShop


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb nog even gekeken en kon he-le-maal niks vinden wat de lijst zou kunnen beinvloeden. Met andere woorden, het lijkt me geen verkeerde instelling ofzo. Ik kan me er iets bij voorstellen dat bij het opnieuw installeren van het programma de fonts wel goed ingeladen worden. Echt veel risico neem je niet door dit te doen dus op zich wel de moeite waard. Als Photoshop de ene keer wel en de andere keer niet dezelfde lijst laat zien dan heeft het iig niks met het font-type te maken. Dan zou het namelijk nooit in beeld horen te komen. Voor de rest.. succes! Gr. J-P
Link naar reactie
Photoshop leest normaal alle fonts gewoon via windows in, dus als je bijvoorbeeld niet als administrator bent ingelogd 'kan' het zijn dat je niet gemachtigd bent om alle fonts te gebruiken. Dat verklaart niet dat je ze wel in Word kan zien...maar goe...misschien is het applicatie afhankelijk... Ander optie, Photoshop maakt een font dir/folder aan waar 'adobe eigen' fonts in worden bewaard. Dat staat in : C:\Program Files\Common Files\Adobe\Fonts\ Je zou bijvoorbeeld shortcuts kunnen maken naar de fonts in je windows\font folder, of je kopieert de hele boel er naar toe... zou wel effe opletten welke er al in staan, zodat je als je het verwijderd niet wat te veel weghaalt... Komt nog wat bij, als het goed is, staat in die folder ook de bestanden "AdobeFnt05.lst" en "AdobeFnt06.lst"...die zou je kunnen backuppen en daarna weghalen. Als het goed is, maakt photoshop weer nieuwe bestanden aan bij het opstarten...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...