Ga naar inhoud

JPG bestand van een Mac


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe ben je aan het bestand gekomen? Via floppy, CD, mail? weet je ook zeker dat het bestand niet corrupt is? Voor de duidelijkheid; als je bv. bij een tekstbestand de extentie .txt veranderd in .jpg, probeert windows het als een jpg te openen. Dat gaat dan dus fout. Weet je dus zeker dat het de juiste extentie betreft?
Link naar reactie
Beste Marwinius, Je hebt een mail gekregen met als bijlage een JPG file. Echter, je hebt de mail zelf opgeslagen en benoemd als een JPG file (lijkt mij geziende header). Open de jou toegezonden e-mail nogmaals en bewaar E-mail met bijlage (attachment) staat in het regetje bijlage en dan heb je de JPG file. Niet dat ik het 200% zeker weet maar probeer het eens. Zelf gogel ik ook nof ff verder. FILE HEADER ------_=_NextPart_001_01C3A209.59D25DB0 Content-Type: application/applefile; x-mac-type="4A504547"; x-mac-creator="6F676C65"; name="105_0514.JPG"; boundary="----_=_NextPart_001_01C3A209.59D25DB0" Content-Transfer-Encoding: base64 Content-Disposition: attachment; filename="105_0514.JPG" AAUWBwACAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAQAAAAIAAAASgAAABAAAAAJAAAAWgAAACAAAAADAAAA egAAAAwAAAACAAAAhgAA4XoAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASlBFR29nbGUFAACKAD4AAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAxMDVfMDUxNC5KUEcAAAEAAADhIAAA4CAAAABaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA /FILE HEADER Greetz bye mike
Link naar reactie
De bovengenoemde tip helpt niet (zelf geprobeerd) zonder resultaat. Telkens een foutmelding omtrent de header. Vraag of hij/zij het bestandje kan zippen (zip-file) is er ook voor de Apple. Indien nodig een proefbestandje dat kleiner is b.v. 3k (uitsnede fo zo). Ik heb op diverse manieren geprobeert (heb er redelijk veel ervaring in) maar niets mocht baten met het huidige bestand. Greetz bye mike Sorry mods dat ik dit bericht niet onderaan het vorige heb geplaatst, voor de duidelijkheid vond ik een nieuw bericht beter (indien ik te veel schijfruime verspil stel ik een 18,2 G schijfje ter beschikking (compaq SCSI3 Hot Swap :wink: ) Nogmaals greets :wink:
Link naar reactie
[quote:14ab5e22f8="mike leroi"] Echter, je hebt de mail zelf opgeslagen en benoemd als een JPG file (lijkt mij geziende header). Open de jou toegezonden e-mail nogmaals en bewaar E-mail met bijlage (attachment) staat in het regetje bijlage en dan heb je de JPG file. [/quote:14ab5e22f8] Nee hoor, ik heb de mail niet opgeslagen en benoemd naar een jpg file. In eerste instantie kan ik de attachement niet eens zien in mijn mail programma. En ben ik binnen het mailprogramma gaan zoeken naar het JPG-filetje.
Link naar reactie
Hoi, Volgens mij zoek je in de verkeerde hoek naar het antwoord. Als ik de codering in editor bekijk zie ik een totaal andere compressie code als bij een JPG. Andere tekens zeg maar. Heb je al gekeken of het geen Stuff-it bestand is ofzo? .Zip iig niet want die heb ik al gechecked... En vraag aan de afzender of er geen gekke dingen gebeurd zijn of zo... Ook handig bij het oplossen van dit soort probleempjes :) Gr. J-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...