Ga naar inhoud

capture one probleemke


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik trek mijn foto's nu meestal in RAW, om om te zetten gebruik ik Capture one DSLR pro, schitterend programma maar, dan zet ik ze om naar jpg bestanden, allemaal goed en wel, maar als ik het bestand dan wil openen in photoshop 7.0 krijg ik de melding dat photoshop die kleuren niet ondersteunt en vraagt dan om embed collors te negeren of zoiets, is dan de enige mogelijkehid voor mij, doe ik dan, komt allemaal redelijk goed maar de kleuren zijn dan precies iets fletser en ook donkerder. mijn vraag nu is of er ier iemand weet waar ik in capture one pro bij develop ergens kan instellen voor RGB kleuren
Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:fe3f34ffe5]misschien niet wat je wil horen... maar als je het toch meteen omzet naar jpg, waarom neem je dan op in RAW?[/quote:fe3f34ffe5] - meer informatie in onder of overbelichte delen bij RAW images - Indien je witbalans verkeerd is is het veel veel makkelijker in RAW die aan te passen dan in jpg als die twee OK zijn, verscherp of wordt er wat ruis weggehaald op de raw image en dan pas naar JPG omgezet, met dat verschil dat je dan een JPG hebt van een 10MB, dit terwijl als je een jpg rechtstreeks uit de camera laat rollen dat die er maar een 3Mb is, dus de JPG die je verkrijgt na je raw workflow bevat nog steeds meer informatie dan de jpg die uit je camera komt rollen. ps : probleem is trouwens al opgelost, moest gewoon nog een extra plug-in installeren voor photoshop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...