Ga naar inhoud

Animated-GIF opslaan onder WindowsXP-HomeEdition (IE6)


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw en ik willen soms een bewegend plaatje (Animated GIF-bestand) van het internet opslaan op de harddisk. Dat gaat dan als volgt: Klik met rechter muisknop. Er verschijnt een menu. Kies (Afbeelding opslaan als) in dat menu. Er verschijnt een ander scherm, waarin je het plaatje een naam kunt geven en je moet een extensie kiezen. Op mijn PC met Windows98SE (IE5) kan ik kiezen uit 2 extensies, nl. GIF(*.gif) en Bitmap(*.bmp). Op de PC van mijn vrouw met WindowsXP-HomeEdition (IE6) valt er niets te kiezen, er staat alleen maar Bitmap(*.bmp). Hierdoor gaat de beweging van het bewegende plaatje verloren. Vraag. Hoe krijg ik bij de PC met WindowsXP-HomeEdition (IE6) de mogelijkheid om te kiezen voor GIF(*.gif)? Sorry, Excuses! Nauwelijks heb ik deze vraag gesteld, of ik vind er toch nog het antwoord op bij dit Forum. De remedie was en is: het verwijderen van alle history van IE6. Mijn vrouw is er erg blij mee en ik dus ook. Blijft nog wel de vraag (uit nieuwsgierigheid): Waarom verdwijnt op den duur de mogelijkheid tot het kiezen van de extensie GIF(*.gif)?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...