Ga naar inhoud

[Fireworks] flyer


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik wil een flyer maken (A4 formaat) (meer moeten, het is voor mijn sportclub). Maar goed ik zit met het volgende probleem: De flyer was af en ik ga printen, overal pixels... (moet het aantal dpi omhoog vermoed ik, srry ben echt een leek op dit gebied). Ik gebruik foto's (gif) die ik van leden heb. Die laat ik faden en maak ze doorzichtig met alpha, allemaal dingen die mijn printer niet leuk vind. Maar ik ben alleen bang dat als ik het aantal dpi omhoog gooi dat, dat niets uitmaakt voor de plaatjes die ik importeer is dit zo? en zo ja wat kan ik er aan doen? bvd grtz
Link naar reactie
Ok tnx, maar die gifjes kan ik omzetten naar jpg of png dat is geen probleem, het probleem is dat het originele bestand (de gif) is gemaakt op 72 dpi, kan ik dit nog wijzigen want het lijkt me niet dat het iets helpt als ik dit in een bestand van >300 dpi importeer. Ik neem aan dat de gif file niet meteen >300 dpi wordt, of wel?
Link naar reactie
Aantal feitjes en een rijtje. Hierbij dan maar even in Jip en Janneke taal. Niet om iemand te beledigen maar om het ook voor een leek begrijpelijk te houden. Voor drukwerk (dus bij de echte drukker) Foto's in vierkleurenmodus (C.M.Y.K) en niet in R.G.B. RGB is voor je monitor (die werkt in deze drie kleuren) (presentaties) Een drukpers werkt met inkten, die inkten zijn Cyaan, Magenta, Geel en Zwart. Als je RGB bestanden naar de drukker stuurt ziet dat er op het beeldscherm mooi uit maar voor het drukken moeten die drie (RGB) kleuren omgezet worden naar de drukkleuren. Vaak gaat dit bij het berekenen van de kleuren fout. Dit komt omdat de 3 kleuren file (RGB) op verschillende manieren gemaakt kan worden met telkens andere instellingen. In de grafische industrie worden dan ook nog eens allerhande kleur-profielen gebruikt en met ICC profielen rond gegooit. Verwarring al-om dus (tenzij je weet hoe er mee om te gaan). Veel software die op het huis tuin en keuken niveau gebruikt word werkt veelal in RGB is makkelijk te leren en te gebruiken maar heeft zijn beperkingen. Ik ben zelf niet zo'n Microsoft Fan maar toch heb ik lof voor M$ Publischer. Het relatief goedkope programa heeft heel veel dingen die de grote paketten als Pagemaker, XPress, Ventura, Interleave, InDesign ook heeft maar kost een fractie. Lof voor dit stukje software. Neem voor de zekerheid eens contact op met een service bureau voor drukwerk of met en bedrijf als MultiCopy (die kopieren niet alleen maar drukken ook) Google eens op Service Bureau Drukwerk/Computer. Ik vond o.a. de Resolutie. 'K weet niet of het mag i.v.m. THE RULES maar kijk eens op www.resolutie.nl. Greetz bye mike
Link naar reactie
bedankt voor de uitleg en tips, het is niet zozeer om af te drukken maar meer om gewoon te printen (weet niet of dit een wereld van verschil is). anywayz ik heb het volgende gedaan, het bronbestand was een jpeg my mistake heb er zelf een slice uitgehaald en geëxporteerd naar gif. Maar goed ik heb dus de jpeg afgedrukt op fotopapier op een resolutie van 1200 dpi. nu ben ik het van plan om weer in te scannen op 600 dpi. Iemand die ik sprak zei dat dit misschien een oplossing kon bieden voor mijn probleem, ik weet niet of dit daadwerkelijk werkt en of jullie bekend zijn met deze manier van werken en hoe jullie daar over denken. grtz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...