Ga naar inhoud

Welk programma voor DTP


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste, Ik ben - als lid van de Star Trek club - van plan een encyclopedie in te scannen, (tekst en foto's uiteraard apart), en volledig in een DTP programma te verwerken, met als eindresultaat dat ik voor ogen heb, een PDF file waarin alle files en alle kaarten staan, en uiteraard met links tussen al die informatie. Ik weet alleen niet welk programma te kiezen... Zou je dit met Acrobat zelf doen, of veeleer met InDesign of Pagemaker of zo... Alle tips zijn welkom Alvast bedankt voor enige reaktie Tellius
Link naar reactie
Dag, Quark XPress... Ik zoek er dadelijk wat meer over op het net. Copyright is geen probleem, ik heb alle files gekocht, maar gezien het tweedehands materiaal is, is de kwaliteit niet altijd goed, daarom wil ik, voor de boel verder beschadigd raakt, alles inscannen. Als de Beglian Voyage Club dan voor zijn magazine een afbeelding nodig heeft, kan ik die makkelijk opzoeken - niet meer 'illegaal' dan de foto's van een DVD grabben of op internet zoeken dacht ik. Bedankt voor jullie reakties Tellius
Link naar reactie
  • 5 weken later...
[quote:78082b9eab="Tellius"]Beste, Ik ben - als lid van de Star Trek club - van plan een encyclopedie in te scannen, (tekst en foto's uiteraard apart), en volledig in een DTP programma te verwerken, [/quote:78082b9eab] Goeiendag zeg! Quark is een geweldig programma maar niet heel eenvoudig en zeker niet goedkoop, pagemaker staat niet bekend als de beste. Maar het schijnt dat ons aller MS een heel goed dtp programma heeft n.l. publisher. weet alleen niet of die ook naar pdf kan schrijven
Link naar reactie
Spelbreker #2 Quark XPress, jaren lang marktleider op DTP gebied.b Echter de policy van Quark is om van te walgen. Pagemaker was nummer 2 maar wordt overschaduwd door InDessign (vele male beter en uitgebrijder als XPress). Voor de rest zijn er Ventura (Corel), FrameMaker en Interleaf. Dis zijn zo'n beetje de echt grote paketten voor DTP en zwaar DTP werk. Voor de huis tuin en keuken gebruiker is er echter een pakket waar mijn mond van open viel, werkelijk open. Het bied bijna de zelfde mogelijkeheden als Xpress, is gebruikers vriendelijke als Pagemaker en kost een fractie van wat de grote paketten kosten. Niet dat ik een aanhanger van MicroSchoft ben maar voor Publischer neem ik mijn grafische petje af. Bijna professioneel (op een aantal weinig gebruiket functies na, die de meeste toch niet gebruiken). Dus voor huis tuin en keuken gebruik Publisher, en... ik durf het zelfs in te zetten voor verantwoord grafische opmaak. BTW vergelijk de prijzen eens, c.a. 1900 euro voor XPress, 1400 euro voor Pagemaker, 1700 ero voor InDessign en over de rest maar zwijgen. Publischer kost c.a. 174 euro. Greetz bye mike P.S. Publischer kan PDF maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...