Ga naar inhoud

een vervanger voor gif


anoniem

Aanbevolen berichten

De kracht van PNG is dat je er alles van kan maken, dus een animatie maken en opslaan als png en hopla je hebt een animatie. Mocht je daarna een Gif ervan willen maken dan open je de PNG file en exporteer je 'm naar GIF. Nadeel is dat PNG relatief grote bestanden maakt in vergelijk met GIF (in het ADSL tijdperk wellicht acceptabel groot) en dat nog niet alle browsers er mee overweg kunnen, schijnbaar.
Link naar reactie
O.K. Ik maak dus een animatie en sla die op als Animatie.png. Dan heb ik mijn hoofd bestand waarin alle eigenschappen besloten liggen (als ik in Fireworks de optie F12 oftewel browserpreview aan klik krijg ik een animatie te zien) ik heb de png file even naar een testserver geupload maar dan werkt het ineens niet meer -?- Als ik de PNG weer open in fireworks en ik exporteer het als html ontstaat er een animated GIF, en die wil je juist niet! Een andere optie is; exporteren als flash (.swf) dan wordt het een mooi compact file-tje die ook nogeens sneller en soepeler draait dan de GIF variant. Wat ik alleen nog niet snap is dat de PNG die via preview in browser gewoon beweegt na het uploaden ineens niets meer doet. Misschien nog even wat anders proberen... Maargoed ik begrijp dat je Fireworks gebruikt dus waarom niet exporteren naar .swf?
Link naar reactie
[quote:6aa5599bc9="teacher"]animated png??? bestaat dat?[/quote:6aa5599bc9]Ja, en het heet [url=http://www.libpng.org/pub/mng/]MNG[/url]. Helaas is de support van dat formaat nogal ver te zoeken (Mozilla heeft het een tijdje ondersteund, maar die implementatie was nogal buggy, zodat de Mozilla ontwikkelaars er voorlopig voor gekozen hebben geen MNG ondersteuning te bieden in de default builds.) [size=10:6aa5599bc9]Ik zie nu net dat je PNG als Ping moet uitspreken en MNG als Ming. Weer wat geleerd. :)[/size:6aa5599bc9]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...