Ga naar inhoud

foto's door elkaar laten lopen


anoniem

Aanbevolen berichten

ha mensen ik wou met photoshop foto's door elkaar laten lopen, want ik heb namelijk 4 foto's met allemaal andere achtergronden. ik wil een blauwe achtergrond maar dan zie je gelijk dat het foto's zijn. ik wil dta het wazig word maar behalve de hoofden die moeten natuurlijk scherp blijven ik wou het gebruiken voor een banner weet iemnd hoe ik die doe???
Link naar reactie
Een gummetje in het engels heet een eraser...kun je vinden in de toolbox...drie stuks zelfs, Eraser Tool, Background Eraser Tool en Magic Eraser Tool. Betwijfel wel of je daarmee een mooi resultaat krijg. Probeer eens te googlen met photoshop en tutorial, vind je tal van sites waar tutorials staan met dit soort dingen...of anders het handboek...
Link naar reactie
Ik zal eens een poging wagen... Om te beginnen moet je in je bestand minimaal twee lagen hebben. Allebij met elk een eigen foto. Het gereedschap wat je hiervoor nodig hebt is het "snelmasker". Stap 1: Klik het snelmasker aan. Deze kan je helemaal onderin je gereedschapsbalk vinden. Het lijkt op een vierkantje met een rondje erin zoiets ongeveer: [o] [o] (het zijn er namelijk twee!) Op dit moment staat de linkse geselecteerd. Je moet nu dus de rechtse pakken.. De kleuren staan meteen automatisch op zwart wit. Stap 2: Pak het verloop gereedschap. Als deze nog niet in beeld staat kan je hem achter het emmertje vinden. Verloop gereedschap herken je aan een vierkantje met een schuin zwart-wit verloop in je gereedschapsbalk ergens bij de gum ofzo.. Trek terwijl het snelmasker aanstaat een lijn met het verloop gereedschap. Er verschijnt nu een rood verloop over je foto. Stap 3: Zet het snelmakser weer uit. Dus door weer voor de linkse te kiezen. Je ziet nu het rode vlak veranderen in een selectie. Stap 4: Check of de bovenste foto geslecteerd staat in je lagen pallet (window>>layers) als dit het geval is sla je op de backspace knop op je toetsenbord en je hebt de selectie inclusief verloop gewist. Dit zou je beter op weg moeten helpen... ALs je nu snel vastloopt ga dan eerst eens de gereedschapjes bij elkaar zoeken waar ik het over heb. Je moet het antwoord iig hier zoeken. Gr. J-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...