Ga naar inhoud

Kozijnen teken programma


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben op zoek naar een tekenprogramma waar ik kozijnen in kan tekenen, ik heb wel zoiets maar dat is vrij groot (in mb's) om het aan klanten aan te bieden. Je moet diverse vormen kunnen kiezen, de maten in kunnen geven en de indeling moet worden ingegeven, Misschien heeft iemand van jullie ooit zoiets gezien op internet (gratis) Vr Gr Mike Zwetsloot
Link naar reactie
Ik heb nu een programma van de profielen leverancier, ik heb het idee dat dit een soort ingebakken cad programma is. Stel ik wil een deur met een raam ernaast, -Ik kies een vierkant, teken er een stijl in, pak een lijn die een deur aangeeft, en pak een lijn die een raam aangeeft, als ik er roeden in wil kan ik die erin tekeken, al dat soort dingetjes. Dat programma wat we hebben is ingebakken in een offerte/bestektekst programma en is een hoop geklik voordat er wat nuttigs uitkomt, Omdat wij leveren aan particulieren die voornamelijk zelf plaatsen (doe het zelf'ers) geven ze vaak zelf de maten op. Het leek me mooi om een programma aan te bieden op internet waarmee ze zelf hun kozijnen kunnen tekenen. Uiteraard zal ik dan de maker om toestemming moeten vragen o.i.d of als het een link is kan het van de maker zijn site worden afgehaald. Ook heb ik zitten denken of het met autocad mogelijk is, maar daar heb ik totaal geen verstand van. Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel, Vr Gr Mike Zwetsloot,
Link naar reactie
Je gaat al snel naar cad programma's toe (dus zware kost), de meeste gebruikers hebben de balle verstand van cad/cam. Als je een kozijn wilt laten maken (lijkt mij) moet je kunnen kiezen uit een breedte en hoogte, een materiaal en of profiel soort, enkele, dubbel of drie dubbel beglaast, met of zonder uitzet/kantelraam. En zelf weet je er denk ik nog heel wat meer. Cad zal hier niet de oplossing brengen is mijn mening. Ik denk dat je een database zult moeten maken van profielen, beglazing, uitzet-ramen en dergelijke, al dan niet gekoppeld aan een database zodat ze een globale prijsindicatie kunnen krijgen. Houd er ook wel rekening mee dat sommige mensen in een flat wonen, en het gewenste kozijn niet in de lift past. Er zal dan een hoogwerker moeten komen, dus extra kosten. Wat je wilt is best mogelijk, maar ik denk dat het best een paar centen gaat kosten om dit goed op te zetten. Op zich misschien niet zo'n probleem, als het maar ook geld opleverd. Als je er aan begind zorg dan wel dat je site niet makkelijk te rippen is. Jij het werk en de investeringen doen, een ander hem even strippen, aanpassen en vervolgens online zetten. Is ook eens gebeurd bij www.aadsdartpage.com hij maanden werken aan zijn site, een ander hem rippen en aangepast op het www zetten. suc6 Greetz bye mike
Link naar reactie
Doe mij ff een kopietje? Nee hoor hoeft niet. Voor jou, Tupacrulezz heeft acad misschien geen geheimen meer en voor nog zo vele maar voor hondere andere die gewoon een of meerdere kozijnen willen laten maken gaat het toch heel ver. Ik denk aan iets waar je gewoon de uiteindelijke maten moet ingeven, profielen en begalzing er in slepen (database) aan koppelen en de gegevens van het kozijn kunnen via ASP berekend worden er op het beeldscherm getovert worden. Greetz bye mike
Link naar reactie
[quote:5e6e047821="Tupacrulezz"]autocad een cursus kom nou :S en duur programma? me broer had hem via school voor 10 euro moek ff overfikken?:P [/quote:5e6e047821] AutoCad kan wel iets meer dan alleen maar wat lijntjes weergeven. Om optimaal van zo'n programma gebruik te maken heb je wel degelijk een cursus nodig. Zelfs bij bedrijven zijn er mensen die "denken" dat ze verstand hebben van AutoCad. Maar als er meer gevraagt wordt dan een line, arc of wat dan ook vallen ze door de mand. Dit geld niet alleen voor AutoCad, maar er zijn veel meer programma's al dan niet illegaal waar dit voor geld. Wat de aanschaf van zo'n programma betreft, ik ken nog wel een site voor je, waar ze juist dit soort kopietjes zoeken. http://global.bsa.org/netherlands/ neem anders contact met hun op. Ze hebben nog geen prikbord of een tekoop aangeboden, maar benader ze dan gewoon per email.
Link naar reactie
AutoCAD is veel krachtiger dan het tekenen van enkele lijntjes in bouwkunde wordt meestal gebruik gemaakt van autoCAD LT, de lite versie omdat zij het zelden nodig hebben om in 3D te werken. Als ze in 3D werken stappen ze algauw over naar Architectural desktop. inderdaad kan je in autoCAD al vrij snel enkel lijntjes tekenen, een boogje en zo. Je zal veel meer tijd en studie nodig hebben om maar een kwart van het potentieel te gebruik van AutoCAD. Dan spreek ik over tekeningen die gekoppeld zijn aan stuklijsten, aangepaste blocks, tekeningen die bestaan uitverschillende tekeningen en automatisch worden geupdate en eventueel worden de andere tekeningen aangepast. Ik werk dagelijks met verschillende CAD-producten, waarvan ACAD het lichtste is) vooral 3D En uit ervaring kan ik zeggen dat de kennis an 90% van de bouwkundige tekenaars niet verder gaat (en niet verder hoeft te gaan) dan het tekenen van enkele lijntjes en het kennen van de commando's offset, bhatch, block, insert,... Om terug te komen op de orginele vraag AutoCAD is een veel te zwaar en duur programma voor de toepassing. En ik betwijfel of je toestemming zal krijgen om een koppeling te doen over het internet. CAD= Computer Aided Design, dit betekend dat het dient om zaken te ontwerpen. Ik denk dat je inderdaad beter af bent met een flashprogramma
Link naar reactie
[quote:90c5fccbd4]Wat de aanschaf van zo'n programma betreft, ik ken nog wel een site voor je, waar ze juist dit soort kopietjes zoeken. http://global.bsa.org/netherlands/ neem anders contact met hun op. [/quote:90c5fccbd4] Een licentie voor scholieren kost idd rond de 10 à 15 Euro. Voorwaarde is wel dat ze na hun studie de software van de PC verwijderen. Vroeger (in mijn goeie oude tijd op de TU) kon je als student zelfs voor de meeste software gratis een licentie krijgen tijdens je studie. Grtz Grimmie
Link naar reactie
  • 2 weken later...
wat dacht je hiervan [url]http://www.ramalux.nl/offerte/form.htm[/url]. is de website van een concurent van jullie, waar ik mijn offerte heb aangevraagd. Werkt niet met een tekenprogramma maar met gewone pull-down menutjes. Vond het zelf wel handig. Verder heb ik helaas geen idee voor een gratis te gebruiken tekenprogramma. Zelf wek ik met AutoCAD (ben bouwkundig tekenaar) en dat vind ik inderdaad wat te ingewikkeld voor iemand om zomaar even een kozijntje te tekenen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...