Ga naar inhoud

[Gimp 1.2.3] Verkleinen aantal pixels, avatar te klein


anoniem

Aanbevolen berichten

Om een avatar voor dit forum te uploaden, heb ik een van mijn pasfoto's gescand, en bewaard als jpeg bestand. Ik heb deze jpeg bestand met de Gimp versie 1.2.3 NL in Linux, kunnen verkleinen tot ca 2,1kb. Maar deze heeft nog wel te veel pixels. 437 x 600 zwart wit. Als ik de pixels met de Gimp wijzig, via Afbeeldingen Schalen, verklein naar 58 x 80 pixels, dan blijft er van de avatar bijna niets meer over. De bestands grootte wordt dan 277 bytes. Dat is niet de bedoeling. Weet iemand hoe dit beter kan?
Link naar reactie
[quote:c9524bacd8="Phrea"]Ziet hij er verder ok uit? [/quote:c9524bacd8] Zoals hij uit het scan programma Xsane kwam 13,1kb 636 x 873 pixels, en ook als 2,1kb 437 x 600 vind ik de kwaliteit nog voldoende. Ik heb ook nog 5,9kb 553 x 800 pixels. Ik had er onder andere er wat afgeknipt. Hoe de kwaliteit is van het uiteindelijke resultaat 277 bytes 437 x 600 is moeilijk te zeggen. Ik kan 'm nauwelijks zien. [quote:c9524bacd8="Phrea"]Anders gewoon de kwali omhoog gooien...[/quote:c9524bacd8] Uit [url=http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?Artikel=417&art=Yes]deze info[/url] begrijp ik dat je compressie bedoelt. In plaats van 0.75 bij opslaan als, heb ik 1.00 geprobeerd. Dat plaatje van 277 bytes wordt dan 355 bytes, dus nog te klein. Heb je nog andere suggesties?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...