Ga naar inhoud

categoriën in ACDSee 5.0


anoniem

Aanbevolen berichten

Gebruik met veel plezier ACDSee. Onder andere voor het archiveren van mijn foto's op cd. Thumbnails blijven op de pc en verwijzen naar originelen op cd. Nu zou ik graag categoriën willen toewijzen aan de thumbnails, zodat ik selecties kan maken zonder op de cd's te hoeven zoeken. Dat krijg ik echter met ACDSee niet spits. Hopenlijk zie ik iets over het hoofd en weet iemand de oplossing??
Link naar reactie
Ik had al het gevoel dat er een addertje onder het gras schuilde. Hoe verhouden thumbnail en CD zich eigenlijk? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Zijn die thumbnails dan snelkoppelingen naar de CD? Of zijn die thumbnails gewoon zelfstandige afbeeldingen? Ik heb wel een andere tip: om CD's e.d. te archiveren gebruik ik zelf SuperCat: http://no-nonsense-software.com/supercat/
Link naar reactie
klopt. hij slaat de thumbnails op in een dtf (data) bestand, waarin je dus kennelijk de individuele thumbnails niet meer kunt 'beschrijven'. Hoewel het progamma zelf anders doet vermoeden, immers onder properties kun je nog steeds wel een categorie aanvinken - alleen zonder resultaat. Jammer want ik vind ACDSee een heerlijk programma. Ga jouw supercat maar eens bekijken. bedankt voor de tip.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...