Ga naar inhoud

Hoe maak ik een witte balk half transparant.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi analvabeed, Werkwijze in Photoshop (er zijn vast nog meer mogelijkheden) * Maak een nieuwe layer aan * Teken een witte balk * Zet de transparancy van de layer zover omlaag dat je witte balk de semi-transparantheid biedt die je mooi vindt. * Plaats de tekst * Maak een selectie van de tekst * Ga naar de layer met de witte balk, terwijl je tekst als selectie is geladen * Druk op delete * Gooi je tekst layer weg Voilà :) Grtz Grimmie
Link naar reactie
Ik wilde eigenlijk de letters geheel transparant en de balk semi-transparant, is mij nu ook gelukt! Alleen heeft het niet zoveel nut want dan kun je nauwelijks lezen wat er staat. Transparant maken in PSP zoals ik het gedaan heb(weet niet of alle stappen nodig zijn): 1. Open een nieuw bestand met witte achtergrond 2. Typ er een tekst in. 3. Ga naar Selections->invert 4. Ga naar Layer->nieuw raster layer->Blend mode->luminance en vul bij Opacy een getal in bijv. 50, en klik OK. 5. Vul de omliggende ruimte met een bepaalde kleur die het balkje moet krijgen, bijv. grijs. 6. Maak selectie ongedaan en klik op copy en het geheel is te kopiëren naar je foto. Grtz, Mark
Link naar reactie
Hoi Analvabeed, Om het iets te verduidelijken: Sorrie, ik ken alleen photoshop dus hoe het in PSP gaat weet ik echt niet. De witte balk semi transparant maken is gelukt hè. Vervolgens maak je je tekst en positioneer waar je die wilt hebben. Photoshop plaatst als het goed is je tekst direct in een nieuw layer. Je hebt nu dus een layer met daarin je originele foto, een layer met daarin je semi-transparante balk en een layer met daarin tekst. Hou nu <CTRL> ingedrukt en klik met je muis in het layer menu de layer aan met daarop de tekst. Het effect hiervan is dat PS direct alle tekst selecteerd. Klik vervolgens (zonder CTRL) op het layer met de witte balk. Deze wordt nu actief, maar ook de selectie van je letters blijft. Druk nu een keer op Delete. PS haalt nu alle pixels van de witte balk die in de selectie zitten weg. Je hebt daar nu dus volledig transparante letters. Denk eraan !!!: Gooi tenslotte je layer met letters weg. (anders staan die letters boven je witte balk en zie je het effect van die transparante letters niet ;) ). Is het zo te volgen ? Grtz Grimmie
Link naar reactie
Zoals het bij mij lukte in PSP:[list=1:af2864c53f][*:af2864c53f]Open een nieuw bestand met witte achtergrond. (laag 1) [*:af2864c53f]Typ er een tekst in. (laag 2) [*:af2864c53f]Ga naar laag 1 en verander onder de eigenschappen de dekking naar b.v. 50%. (je kan hetzelfde voor laag 2 doen, maar ik zou die zo laten) [*:af2864c53f]Sla deze afbeelding tussentijds onder een andere naam op als PSP-bestand, zodat je de dekking nog kunt aanpassen. [*:af2864c53f]Zichtbare lagen samenvoegen en opslaan onder een andere naam als PSP-bestand. [*:af2864c53f]Dit plaatje kan je op je andere foto's plakken.[/list:o:af2864c53f]Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...