Ga naar inhoud

BMP --> PDF afgrijselijk resultaat.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een plaatje gemaakt, wou deze graag op een shirt laten drukken. Daarvoor moet het plaatje worden omgezet naar pdf. Ik ben in het bezit van coreldraw9 en daat zit d fuctie 'publish to pdf' in. Het plaatje is in paint shop pro gemaakt en opgeslagen als bmp. Het ziet er in psp goed uit, in de internetexplorer en als achtergrond ook. Zodra ik de bmp echter importeer, of capture (van alles al geprobeerd.) naar coreldraw9, dan is het plaatje minder mooi. De lijnen zijn niet meer scherp en er zitten 'patronen' in die zichzelf herhalen. Zoals de wafeltjes van het scannen, maar dan zijn het horizontale strepen. Wat gaat er fout ?
Link naar reactie
Dat zal met dit plaatje niet gaan dus. Het verhogen tot 300dpi is met de bmp niet mogelijk zeker. Of kun je het interpoleren of iets dergelijks ? Anders moet ik het plaatje helemaal opnieuw maken, maar enkele onderdelen hebben dus een resolutie van 72dpi... Wat moet ik nu doen ? Mijn bestaande plaatje op de een of andere manier bewerken of opnieuw beginnen ?
Link naar reactie
Hoe converteer je 72dpi naar 300dpi ? Het is een plaatje van 800x600 waar 5 onderdelen van 72dpi in zitten verwerkt. Een 'simpele texture' over is geplaatst en van enkele teksten is voorzien. Is converteren hetzelfde als resizen ? Als je 72 pixels hebt dan kun je daat toch geen 300 pixels/inch van maken ? Als dat wel kan zou dat heel mooi zijn natuurlijk !
Link naar reactie
[quote:f72ba0c3a0="bvvelde"]Hoe converteer je 72dpi naar 300dpi ? Het is een plaatje van 800x600 waar 5 onderdelen van 72dpi in zitten verwerkt. Een 'simpele texture' over is geplaatst en van enkele teksten is voorzien. Is converteren hetzelfde als resizen ? Als je 72 pixels hebt dan kun je daat toch geen 300 pixels/inch van maken ? Als dat wel kan zou dat heel mooi zijn natuurlijk ![/quote:f72ba0c3a0]Alleen met interpoleren, al wordt het resultaat iha wel minder scherp.
Link naar reactie
[quote:a6a5df3fe4] bvvelde schreef: Hoe converteer je 72dpi naar 300dpi ? Het is een plaatje van 800x600 waar 5 onderdelen van 72dpi in zitten verwerkt. Een 'simpele texture' over is geplaatst en van enkele teksten is voorzien. Is converteren hetzelfde als resizen ? Als je 72 pixels hebt dan kun je daat toch geen 300 pixels/inch van maken ? Als dat wel kan zou dat heel mooi zijn natuurlijk ! Alleen met interpoleren, al wordt het resultaat iha wel minder scherp.[/quote:a6a5df3fe4] Kun je met Paintshop Pro wel interpoleren ? Kan er niks voor vinden en in de helpfunctie word er ook niks over vermeld. [quote:a6a5df3fe4] Je kunt een BMP ook uiteindelijk naar PDF converteren met GSView/GhostScript. Eerst moet je je .BMP afdrukken (printen) 'naar een bestand'. Dit .PRN bestand kun je dan weer in GSView/GhostScript inlezen en converteren naar PDF.[/quote:a6a5df3fe4] Die zal ik eens uitproberen. Niet alleen bij de pdf omzetting, maar ook het importeren naar coreldraw9 holt e kwaliteit achteruit. Ook nu ik het plaatje heb overgedaan op 300dpi....(vond mijn 1ste mooier) blijkt dat het in coreldraw (nu weliswaar iets beter) stukken minder uitziet.
Link naar reactie
[quote:c6cf3dfa7f="bvvelde"]Die zal ik eens uitproberen. Niet alleen bij de pdf omzetting, maar ook het importeren naar coreldraw9 holt e kwaliteit achteruit. Ook nu ik het plaatje heb overgedaan op 300dpi....(vond mijn 1ste mooier) blijkt dat het in coreldraw (nu weliswaar iets beter) stukken minder uitziet.[/quote:c6cf3dfa7f]Ik weet niet hoe groot die BMP is, maar anders wil ik het wel voor je omzetten...
Link naar reactie
ik denk dat het makkelijker gaat als je een screenshot maakt van die bmp.. en dan dat gedeelte dat je nodig hebt eruit knippen dan heb je al een jpg en dan is de kwaliteit denk ik beter als je dpi vergroot als wanneer je dit met een bmp doet MAAR dit denk ik..:S met logisch nadenken..kweet dus niet hoe dit in de praktijk gaat..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...