Ga naar inhoud

Beelduitsnede vergroten in Photoshop 7.0


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een afdruk van een 15X10 cm foto gescand en opgeslagen als bestand. Nu wil ik een deelvergroting maken van eveneens 15X10 cm. Ik selecteer dit deel, copieer het en plak het in een nieuw scherm. Maar als ik het wil uitveergroten, dan vegroot ik ook de omgeving. De selectie staat in oorspronkelijk formaat op mijn scherm en het formaat 15X10 wordt bereikt door het wit er om heen. Als ik een print preview maak, dan heb ik maar een afbeelding van bijv 2X3 cm. Eigelijk wil ik dus een deel van een foto uitvergroten, maar krijg dit niet voorelkaar.
Link naar reactie
Ok. Maar waar ik uiteindelijk naar toe wil is de aanschaf van een negatiefscanner. Kan ik dan wel een uitvergroting maken tijdens het scannen van een negatief? Want ik heb weleens uitvergrotingen gezien van negatieven. Ik heb het mij altijd erg simpel voorgesteld: afbeelding, hiervan vervolgens een deel selecteren en vervolgens het formaat aanpassen, rekening houdend met de verhoudingen lengte X breedte.
Link naar reactie
Ok. Maar waar ik uiteindelijk naar toe wil is de aanschaf van een negatiefscanner. Kan ik dan wel een uitvergroting maken tijdens het scannen van een negatief? Want ik heb weleens uitvergrotingen gezien van negatieven. Ik heb het mij altijd erg simpel voorgesteld: afbeelding, hiervan vervolgens een deel selecteren en vervolgens het formaat aanpassen, rekening houdend met de verhoudingen lengte X breedte.
Link naar reactie
Ok. Maar waar ik uiteindelijk naar toe wil is de aanschaf van een negatiefscanner. Kan ik dan wel een uitvergroting maken tijdens het scannen van een negatief? Want ik heb weleens uitvergrotingen gezien van negatieven. Ik heb het mij altijd erg simpel voorgesteld: afbeelding, hiervan vervolgens een deel selecteren en vervolgens het formaat aanpassen, rekening houdend met de verhoudingen lengte X breedte.
Link naar reactie
[quote:32dafcd499="mike leroi"]Wat je wilt gaat niet. Door dat je een deel gebruikt zal de resolutie verlagen als je hem naar 10 x 15 schaalt. Je zal de deelvergroting opnieuw moeten scannen. Greetz bye mike[/quote:32dafcd499] het kan wel maar je verliest dus aan kwaliteit. Wat je dus kan doen is van te voren bepalen wat voor kwaltieit je wilt overhouden aan het einde (dpi) en dan met scannen de dpi zoveel maal hoger installen als dat je de uitsnede wilt vergroten. Op die maniet kom je dus aan de gewenste kwaliteit aan het einde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...