Ga naar inhoud

Is deze animated gif nog te comprimeren?


Aanbevolen berichten

Gegroet wizkids :wink: ik heb pas een bannertje gemaakt voor een maat van me, ik heb hier een stuk of 9 gifje voor achter elkaar geplakt (met een gifanimator), maar dan speelde hij te snel af, en ik kan er niet achter komen hoe ik hem langzamer kan afspelen, dus toen ff nagedacht......en heb er gewoon het dubbele aantel gifje ingezet, en ja hoor hij ging 2 x zo langzaam. Maar nou is mijn vraag of ik deze banner niet kleiner kan krijgen (nu issie zowat 500 kb)....klopt ook wel, 18 x 26 = ong 500....zou ik beter jpg-tjes kunnen gebruiken miss, alle hulp is welkom. [img:cd2e5ff1b4]http://members.lycos.nl/mgdam2000/hostmap/mohaa_banner_eind_6.gif[/img:cd2e5ff1b4] gr Marco
Link naar reactie
Hallo Marco, Ik heb met Gif animator helaas nog nooit gewerkt, maar wel met diverse andere programma's waarmee je animated Gifs kan maken. Bij al die programma's was het mogelijk om het aantal seconden tussen de afbeelingen in te stellen (en zo dus de snelheid te regelen). Het lijkt me dat Gif animator dat ook moet kunnen. Probeer daar maar eens naar te zoeken. Grtz Grimmie
Link naar reactie
Is de banner ook in tweeën te splitsen? Dus links een statisch stuk, en de geanimeerde 'vlag' apart. Dan wordt het geheel waarschijnlijk een stuk kleiner. Je een geanimeerde gif ook met gedeeltelijke plaatjes maken. Je voegt dan alleen de veranderingen toe, en herhaalt niet steeds het linkse gedeelte.
Link naar reactie
Ik ben er ook eens mee aan het stoeien geweest, en wel met Xara-X. Ik heb de niet veranderende gedeelten eruit geknipt en de overbodige frames verwijderd. Daarna gesaved met een globaal geoptimaliseerd palet van 32 kleuren. Zit nu op ongeveer 26 kB. Is vast nog wel meer uit te halen. [url=http://members.home.nl/weballey/mohaa_banner_eind_6.gif]kijk hier eens[/url]
Link naar reactie
Ik heb hem voor de gein ook nog even gesplit, net alsof ik niks beters te doen heb. :) Dus een statisch gedeelte en een animatie. Dan kom ik meteen al onder de 20 kB uit. Met de originelen erbij moet dat ongetwijfeld beter kunnen. De animatie is zeer simpel. Er zit een vreemd gekleurde anti-alias omheen. Denk dat het zelfs wel met vier kleuren en zonder anti-alias kan.
Link naar reactie
En het kan nog veel kleiner. Als je hem split kan het linker gedeelte in jpeg. Gisteren niet meer aan gedacht. Krimpt dan naar zo'n 6 kB. De animatie moet wel in gif, en de grootte is sterk afhankelijk van het aantal kleuren. Als ik zo snel even reken, moet je met 14 kleuren volledig kunnen anti-aliasen. En dan komt die ook op ongeveer 6 kB uit. Met een beetje experimenteren, moet je in totaal wel onder de 10 kB uit kunnen komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...