Ga naar inhoud

mooie bovenkant van mijn site


Aanbevolen berichten

hoi allemaal, Ik beheer een site voor een basketballvereniging en ben bezig met een redesign. nu heb ik een idee om bovenaan mijn site te zetten alleen weet ik niet hoe ik het doen kan. ik dacht zelf aan een plaatje die dezelfde kleur heeft als de voorgrond zodat het lijkt alsof het plaatje in de balk zit. Verder wil ik de naam van de vereniging op een leuke manier ook in dezelfde balk zetten. Onder de naam komt dan het menu. Nu vraag ik me af of iemand weet hoe je het doet met het plaatje en met de naam. Ik heb zelf PSP 6 en Fireworks MX op de computer staan. Wil graag alleen uitleg zodat ik het zelf ook kan leren. Alvast bedankt, Roelof
Link naar reactie
Hoi, Zal proberen mijn vraag te verduidelijken. Wat ik graag wil maken is een header in deze stijl. [img:b430c18572]http://home.hccnet.nl/r.wobben/images/naamloos.bmp[/img:b430c18572] maar dan in het groen en deze foto als achtergrond: [img:b430c18572]http://home.hccnet.nl/r.wobben/images/website.jpg[/img:b430c18572] Hoop nu dat mijn vraag duidelijker is Roelof
Link naar reactie
Ik zal proberen je een beetje op weg te helpen, hoewel ik dit soort dingen meestal met Photoshop doe. In ieder geval alles op een aparte layer zetten Het plaatje groen maken kan b.v. door de hue aan te passen. In Paintshop pro volgens mij bij colorize, en wat met de hue en saturation spelen. Dan typ je de tekst in een leuk lettertype, en vervolgens ga je wat spelen met maskers en de opacity van de layers. Het werken met maskers in psp vind ik redelijk lastig (Lastiger dan in PS in ieder geval) maar daar zijn wel tuts over te vinden. En verder zou ik zeggen: gewoon van alles proberen. Klik eens op dingen waarvan je niet weet wat ze doen. Die undo functie zit er niet voor niks op. Zo heb ik het zelf ook geleerd (en ben het nog altijd aan het leren) Als je met maskers en de opacity bezig gaat is het vaak mooi om meerdere afbeeldingen of patterns in elkaar over te laten lopen. Maar pas op dat het dan niet te druk wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...