Ga naar inhoud

PNG opacity / transparancy


Aanbevolen berichten

Na jarenlang alleen JPG en GIF bestanden te hebben gebruikt voor de afbeeldingen op mijn website, ben ik nu met PNG bezig. Ik wil een transparante achtergrond en een semi-transparante schaduw. Allebei mogelijk met PNG, maar ik krijg het (met Photoshop7) niet voor elkaar. Het lukt me in PS7 nog wel om de afbeelding er zo uit te laten zien als ik wil. Sla ik hem op als PNG, en open ik hem vervolgens weer in PS7, dan ziet hij er nog altijd uit zoals ik wil, maar zodra ik hem op mijn website gebruik is alle tranparancy weg. Ik gebruik IE6.0.2 dus die moet dat toch ondersteunen (Zeker de transparante achtergrond) Het is me opgevallen, dat als ik een GIF opsla, ik tijdens het opslaan nog kan kiezen voor wel of niet transparant, maar als ik een PNG opsla, krijg ik geen enkele keuze meer. Om duidelijk te maken wat ik wil: het is voor het logo op mijn homepage, waar een schaduw onder moet komen. www.mijnkopthee.nl heeft ongeveer hetzelfde effect in het logo dat ik wil bereiken. (de schaduw)
Link naar reactie
maar probeer eens te kiezen voor "save for web" en dan bij settings PNG-8 128 dithered, daar heb je wel de keuze voor transparant. zo kun je zelfs niet transparante objecten transparant maken door de kleur te kiezen die transparant moet zijn en dan op het "maps selected colors to transparent te klikken". dat geheeel terzijde trouwens
Link naar reactie
Ik heb me er gemakkelijk van af gemaakt :oops: Ik heb gewoon naar mijnkopthee gemailed en gevraagd hoe het moest. Helaas heb ik er niet al te veel van geleerd dit keer, maar jah, desnoods dan maar zonder er iets van te leren, maar werken moet het. (En dat doet het inmiddels) Het geheim zit in een javascriptje waar ik ook niet veel van begreep, maar dat het toch mogelijk maakt om dit effect in IE te gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...