Ga naar inhoud

Plattegrond bedrijf maken


Aanbevolen berichten

ik ben op zoek naar een programma waarmee ik een plattegrond van een bedrijf kan maken. Er moeten dus in elk geval muren getekend kunnen worden, en deze muren een bepaalde lengte kunnen geven (dus dat ik niet met me liniaaltje op me scherm hoef te gaan zitten meten...) Ook zou het mooi zijn als er eventuele kleine andere tekeningetjes/foto's geimporteerd kunnen worden, om bv. duidelijk te maken dat die machine op dat fotootje daar in de hal staat... Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen welk programma (freeware of niet, maakt niet zo uit, ook al heeft freeware natuurlijk de voorkeur) ik hiervoor kan gebruiken!
Link naar reactie
Je moet wel uitkijken wèlk programma jij je gaat aanschaffen: ik heb enkele jaren geleden het schoolplan (drie verdiepingen, 150 lokalen) op computer gezet en was ook begonnen met dat 3D Huis ontwerp. Het was een makkelijk programma, dat niet, maar op zeker ogenblik krijg ik de melding dat hij niet meer dan 30 kamers kon tekenen en stond ik daar. Vermits je over een bedrijf spreekt, zou ik eerst eens uitkijken want ik kon dus helemaal opnieuw beginnen. (ik wilde het eerst met Robocad doen, maar 'k had er geen handleiding van en uiteindelijk heb ik het met Coreldraw gedaan. Dat is wel stukken moeilijker en meer weer dan met een typisch architectenprogramma, maar dit programma hadden we. Als we dan wèèr een ander moesten gaan kopen, dan viel dat weer te duur uit voor iets dat maar eenmalig moest gebeuren. veel succes!
Link naar reactie
AutoCad schijnt [u:ba2d5d85ad]het[/u:ba2d5d85ad] programma te zijn voor dit soort dingen (zelf vind ik het een saai programma maar het is wel zo'n beetje de standaard voor 2D tekenen) Niet een programma waar je 123 instapt overigens Alternatieven; Smartdraw (irritante maar zeer heldere tutorials iets toegankelijker dus om snel even een plattegrondje te maken) er is een trail te downloaden.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:919a20873e=".:ToBee:."]AutoCad schijnt [u:919a20873e]het[/u:919a20873e] programma te zijn voor dit soort dingen (zelf vind ik het een saai programma maar het is wel zo'n beetje de standaard voor 2D tekenen) [/quote:919a20873e] Saai? standaard 2D tekenen? een stukje van ons bedrijf: [img:919a20873e]http://www.stoutjes.nl/pict/fabriek.jpg[/img:919a20873e] Dit was absoluut niet saai om te maken, en met 2D heeft het ook niets te maken, dit is een schermafdruk van een 3D tekening. En idd autocad is [u:919a20873e]het[/u:919a20873e] programma om zoiets te maken. (Helaas niet het goedkoopste, maar misschien hebben ze wel een autocad bij jouw bedrijf)
Link naar reactie
[quote:d3a381eea4="cowboyvar"][quote:d3a381eea4=".:ToBee:."]AutoCad schijnt [u:d3a381eea4]het[/u:d3a381eea4] programma te zijn voor dit soort dingen (zelf vind ik het een saai programma maar het is wel zo'n beetje de standaard voor 2D tekenen) [/quote:d3a381eea4] Saai? standaard 2D tekenen?[/quote:d3a381eea4] "dé standaard" niet standaard. En wel voor 2d tekenen ja niet voor 3d daar zijn veeeeeeel interessantere progjes voor. (het idee om vanuit 2d naar 3d te tekenen is immers een beetje achterhaald. ) de nieuwe standaard wordt vanuit 3d naar 2d tekenen/ontwerpen wat natuurlijk veel logischer is. Pointline is zo'n programma.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...