Ga naar inhoud

[PSP8] Jpeg Kwaliteit


Aanbevolen berichten

Ello! Ik heb al een aantal bladzijden bekeken, maar ik kon echt iets vinden wat mij wat meer duidelijkheid gaf.. het probleem is, wanneer ik een bestaand jpeg bestand open, ziet alles er strak uit, goede kwaliteit. Maar wanneer ik dit zelfde jpeg bestand opnieuw opsla (Opslaan als), is duidelijk te zien dat de kwaliteit lager is dan het origineel. Ik heb al bij File > Export > JPEG Optimizer (zoiets) gekeken, maar daar kan ik de kwaliteit alleen maar lager zetten. Dit is echt heel erg storend als je probeert achtergronden te maken, of andere dergelijke afbeeldingen (omdat dus de kwaliteit dus te slecht is naar mijn mening). Oh ja, eerder loste ik dit op door het jpeg bestand eerst op te slaan als een bmp bestand (dan blijft de kwaliteit raar genoeg wel goed), en het daarna te openen in Combustion 2 en dán op te slaan als jpeg (dan was de kwaliteit wel goed), maar mn Combustion cd is brak. Die gratis poep programmatjes die beweren een jpeg bestand er schoner uit te laten zien doen allemaal slecht werk, het maakt allemaal nix uit. Suggestions????
Link naar reactie
het probleem is het volgende. Wanneer je een plaatje als JPG opslaat (maakt niet uit in welk programma) dan word er een compressie uitgevoerd op dit plaatje. Wanneer je dit plaatje vervolgens weer opent en opnieuw opslaat word die zelfde compressie nogmaals uitgevoerd (das dus 2x). Hierdoor gaat de kwaliteit van het plaatje erg achteruit. Je kunt dit voor jezelf even controleren door een plaatje te openen en weer op te slaan onder een andere naam. Wanneer je nu naar de grootte (het aantal kb) van bijde plaatjes kijkt zal je zien dat de ene een stuk kleiner is dan de andere. Dit verlies van kb's moet dus ergens vandaan komen en dat is dus de kwaliteit van het plaatje. Hoop dat je er wat aan hebt.
Link naar reactie
welk fotoberwerkingsprogramma gebruik je?? bij photoshop bv kan je als je een jpg opslaat kiezen hoeveel je "compressed", als je bv waarde 12 neemt is er bijna of zelfs geen compressie, hoe lager je gaat hoe meer compressie. indien je een ander prog gebruik moet je dan maar eens proberen bij image size, zet daar de dots per inch heel hoog, en save het prentje dan zo.
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden :) Idd, in Photoshop kan ik idd de kwaliteit instellen, dat werkt :) En die dotch per inch moet ik maar eens bekijken in Paintshop, anders moet ik eerst alles wat ik in Paintshop maak opslaan als BMP, en dan openen in Photoshop en dan pas opslaan als JPG :roll:
Link naar reactie
[quote:792afa5119="nook"] Idd, in Photoshop kan ik idd de kwaliteit instellen, dat werkt :) En die dotch per inch moet ik maar eens bekijken in Paintshop,[/quote:792afa5119][quote:792afa5119="nook"] anders moet ik eerst alles wat ik in Paintshop maak opslaan als BMP, en dan openen in Photoshop en dan pas opslaan als JPG[/quote:792afa5119] Wat je hier beschrijft is ook de beste manier - of een eigen (Photoshop) formaat natuurlijk. Een JPG bestand zal altijd 'slechter' worden als je hem bewerkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...