Ga naar inhoud

Specifieke kleuren verwijder uit foto's


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Alhoewel ik al een aantal jaren met Paint Shop Pro werk (zojuist versie 8 geinstalleerd) krijg ik toch een bepaald effect niet voor elkaar. Waar het om gaat is het volgende. Dit wordt vaak gebruik gemaakt bij sportdocumentaires. Wat ze dan doen is alles om zetten naar grijswaarden, met uitzondering van één kleur. Je ziet dan bijvoorbeeld een Nederlands eftal speler. Alles is in grijswaarden, met uitzondering van alles wat oranje is. Dit geeft vaak een schitterend effect. Wat ik zelf vaak wel leuk vindt is dat dan ook bijvoorbeeld een oranje reclamebord wel in kleur blijft. Is dit effect ook te bereiken met Paint Shop Pro (of eventueel Photoshop) of kan dit alleen met de "echte" programma's die voor een consument onbekend/onbetaalbaar zijn? Alvast bedankt, Remko Zuiderwijk
Link naar reactie
Je moet in twee lagen werken. De onderste is in kleur en de bovenste in zwart-wit. Wanneer je in de bovenste zwart-wit laag gaat gummen, komt er kleur tevoorschijn. Als het goed is moet het zo werken. Tenminste zo doe ik het dan... Als je bv alleen maar orange wil, kun je natuurlijk de onderste kleurenlaag omzetten naar een orange duotone kleur zodat je met gummen altijd orange scoort! Gr. J-P
Link naar reactie
ik heb photoshop en daar lukt zo'n dingen perfect, gewoon het de layer kopieren, het deel uitsnijden waar je de kleur wil behouden, dan op de originele layer daar geeft je grijswaarden weer en dan sleep van de tweede layer het gekleurde stuk naar de eerst layer en voila. je kan ook met selecties werken. ps : photoshop is onbetaalbaar en pro, bv mijn zus werkt in een reclamebureau die affiches makt voor op bushokjes, gewoon afishes voor langs de straat enz... en het programma dat ze het meest gebruiken is photoshop, wel op een mac
Link naar reactie
[quote:9af16e2253="rombaft"]ik heb photoshop en daar lukt zo'n dingen perfect, gewoon het de layer kopieren, het deel uitsnijden waar je de kleur wil behouden, dan op de originele layer daar geeft je grijswaarden weer en dan sleep van de tweede layer het gekleurde stuk naar de eerst layer en voila. [/quote:9af16e2253] Dat was zeg maar mijn uitleg maar dan onduidelijker :p ;) Gr. J-P
Link naar reactie
[quote:068f0f2c1d="bvvelde"]Dat duotone en zo dat lukt toch alleen maar voor 1 tint of kun je het voor verschillende tinten oranje laten werken ? Kan dat ook met color replace dan ?[/quote:068f0f2c1d] Bij doutone kun je idd meerdere kleuren instellen. Maar ik zou het eerder doen in de Adjust hoek. Achter Image>>Adjust>Hue&Saturnation kun je een optie aanklikken die colorise heet. (dont blame me voor de schrijffouten..) Daar moet je het zoeken... Gr. J-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...