Ga naar inhoud

psp selecteren met vooraf bepaalde grote.


Aanbevolen berichten

Hoi, Wat ik mij afvraag is het volgende. Kun je uit een grote foto een gebied selecteren met vooraf opgegeven proporties ? Dus dat je een mooi vierhoek kunt knippen van 80*40 of zoiets. Kun je ook de selectie 'verschuiven' , dus als je er iets naast zit het een paar pixels naar rechts schuiven. Dit zijn 2 dingen die me niet lukken en het is niet in de helpfunctie terug te vinden...of betekend dit dat het dus niet mogelijk is ?
Link naar reactie
1) Ik weet het niet zeker, maar volgens mij niet zodat je eerst de dimensies invult en vervolgens de selectie op dat formaat wordt gezet. Als je een selectie maakt zie je onderin de afmetingen van je selectie. 2) Nee, een selectiekader kun je niet verschuiven voor zover ik weet. Als ik heel precies moet werken en toch een "selectie" moet verschuiven, dan doe ik dat redelijk omslachtig, maar het werkt wel. 1) Ik maak een nieuwe, tijdelijke layer. 2) ik teken (zonder antialias!) een rechthoek of cirkel ter groote van de gewenste selectie. 3) Ik schuif deze naar de plek waar ik de selectie wil hebben. 4) Ik selecteer de vorm en klik er een keer op zodat de selectie om de vorm heen krimpt. 5) Ik wissel terug naar de layer waar ik de selectie wil hebben, en de selectie staat precies waar ik 'm wil hebben. 6) Ik delete de tijdelijke layer. Maar het is maar een paardenmiddel dat ik zelf heb bedacht. Eigenlijk zou je het Toeter moeten vragen, maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien hier :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...