Ga naar inhoud

Logo en background ontwerp


Aanbevolen berichten

ja, luister: programma's waarmee je dat kan doen, zijn er legio. (check download.com), maar je moet er ook mee kunnen werken. mooie achtergronden maak je niet zo maar. paint is te simpel, en zo'n enorm duur programma als photoshop heeft zo veel mogelijkheden, dat je vaak door de bomen het bos niet meer ziet.
Link naar reactie
[quote:c3e8f8b591]Ik zou beginnen met MS paint. En dan verder met Photoshop. [/quote:c3e8f8b591] Das inderdaad wel een erg grote stap ineens. Je kunt voor logo's ook een vector-programma gebruiken. Denk aan CorelDRAW (verkrijgbaar voor heel weinig geld in SchoolBox zoek ff in Google) of Adobe Illustrator.
Link naar reactie
Goh! Zou ie het serieus bedoelen? :roll: Ik zal de boodschap nog eens duidelijk omschrijven. Het is niet een kwestie van een programma kiezen en vervolgens beginnen maar. Helaas komt er een hele studie bij kijken voordat je ook maar een beetje origineel uit de hoek wil komen... Ik zou eens gaan kijken bij paintshopPro ofzo. En vector-base programma's zou ikzelf niet zomaar aan beginnen.. Gr. J-P
Link naar reactie
[quote:2fc16c953a="J-P Le Conte"]En vector-base programma's zou ikzelf niet zomaar aan beginnen.. [/quote:2fc16c953a] Waarom niet? Er zijn veel voordelen aan verbonden: - eenvoudig van vorm te modificeren middels het verslepen van de vectorpunten - eenvoudig van kleur te veranderen - kleine bestandsgrootte - veel exportmogelijkheden: je kunt een vectorbestand naar bitmapbestand omzetten, andersom niet, tenzij je met een trace-programma werkt maar das kl***e Nou jij weer :lol:
Link naar reactie
[quote:0ab8f571dd="DJPeedee"] Nou jij weer :lol:[/quote:0ab8f571dd] *Zucht.. Moet ik het nu echt gaan opnemen tegen een junior als oude rot? 8) Ok dan.. Omdat ik misschien te moeilijke woorden gebruik zal ik het speciaal voor jou uitleggen. Let op! "Ik zou zelf niet zo snel [i:0ab8f571dd]beginnen[/i:0ab8f571dd] met vector-base programma's." Daar bedoel ik dus mee: Voor beginners zou het wel moeilijk kunnen zijn om in een vectorbased programma te duiken. Helemaal als je alleen maar een logo wil ontwerpen... Begrijp je het zo misschien? Gr. J-P
Link naar reactie
He ouwe L*L...bent niet met je eens..! :D Er zit nogal een verschil in denken tussen een vector programma en een bitmap programma...ik vind het niet waar zoals je zegt dat als je, met welke vorm van beeldbewerking dan ook, wilt beginnen je beter niet met vector programma's kunt beginnen. Sommige mensen zijn veel beter in vector dan in pixeltjes duwen, ehh...zou haast zeggen talent...en hebben dat ook veel eerder onder de knie, terwijl die later met bitmap proggies moeite hebben om iets fatsoenlijks te produceren...andersom ook...geloof zelf nog steeds dat dat komt door je eerste aanleg...of je kunt denken in vectors of in pixeltjes... Hoe is het trouwens met je 3D skills J-P? bijna hetzelfde als vector he..! :) 8)
Link naar reactie
[quote:69018790c0="Hent"] bijna hetzelfde als vector he..! [/quote:69018790c0] Hehehe, nou met m'n vector skills is alles ok. Bijna altijd zo geweest. Ik kan Illustrator bijna wel dromen! Maar 3d schiet niet echt op. Hier en daar een beetje klooien maar veel verder dan een EPS in de diepte trekken kom ik nog niet.. Gelukkig ben ik al all-round genoeg ;-) Gr. J-P (ow ja nog ff on-topic) Wanneer ik les geef in Photoshop krijg ik vaak vragen over het pen-tooltje. Nu is mijn ervaring dat veel mensen geeneens op weg komen met de logica van curves en ankerpunten. Ik bedoel er dus mee (voor de derde keer..) Als je alleen maar ff een logo voor jezelf wil ontwerpen, dan is het makkelijker om dat te doen in een programma als photoshop. Wanneer je je ontwerp ook nog eens nodig hebt voor bv raamletters ofzo, moet je idd een vector-file hebben. In dat geval, succes! [i:69018790c0]Nu respecteer ik jullie standpunt en vind het onderwerp absoluut te saai voor woorden om er nog meer postst aan te verspillen. Ik denk er nou eenmaal zo over. En geloof me maar, ik lul iig niet zomaar raak want aan ervaring ontbreekt het niet dacht ik zelf..[/i:69018790c0]
Link naar reactie
Ik zou een beginner ook idd niet aanraden om met een programma te beginnen die met vectorgraphics werkt. Tis idd wel heel gaaf en zo en je kan er mooie dingen mee maken, maar echt makkelijk is het niet. mijn ervaring is dan ook dat als je het werken met vectoren niet onder de knie hebt je tekeningen, backgrounds, logo's, of wat dan ook er een beetje lullig uit gaan zien. Paint Shop Pro is dan idd een goed alternatief (en idd niet zo duur) maar photoshop blijft toch wel het mooist en er zijn een heleboel simpele en duidelijke tutorials te vinden op internet (zelfs in het nederlands www.fotosoep.nl) waarmee je vrij snel en gemakkelijk een puik logootje kan maken. Succes met je keuze! P.S. weet iemand waar ik binnen dit forum met mijn flash gerelateerde posts naar toe kan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...