Ga naar inhoud

JPEG compressie bij openen ?!


Aanbevolen berichten

Een paar maanden geleden was ik op een gebruikersdag van de HCC DOS-GG. Een stoer mannetje van HP vertelde ons toen dat er elke keer als je een JPEG-bestand opent, een compressie overheen wordt gegooid. Het bestand wordt dus steeds kleiner in kwaliteit. Volgens mij klopt hier geen * van, want ik heb een normaal jpg-bestand plm 25 keer geopend, maar in bytes gezien was het bestand nog even groot. Ik vond het verhaal al vaag, maar wie heeft er nu gelijk ???
Link naar reactie
[quote:7d3fb54148]ik heb een normaal jpg-bestand plm 25 keer geopend, maar in bytes gezien was het bestand nog even groot[/quote:7d3fb54148]Je moet 'm ook minstens 150x openen voor dat je dat gaat zien... :lol: ... Nee, da's onzin. Jij hebt gelijk. Wat die man waarschijnlijk wilde uitleggen is, dat als je een JPEG opent en vervolgens weer als JPEG (met stevige compressie) [b:7d3fb54148]opslaat[/b:7d3fb54148], je zgn. generatie verlies krijgt. Iedere keer dat je dat doet verminder de kwaliteit tov het origineel.
Link naar reactie
Het leek me al stug :lol: Maar wat die vent van HP ons vertelde was echt dat bij het [b:8bbc890fa5]openen[/b:8bbc890fa5] er een compressie overheen werd gegooid. Heel de zaal geloofde het eerst al niet, maar z'n retoriek was blijkbaar zo goed dattie ons toch over heeft weten te halen :wink: Jammer voor HP, nu is al m'n vertrouwen in hun kennis naar de haaien :lol:
Link naar reactie
Sorry maar dat is echt Bullshit. Denk nog iets verder door als die kerel en je komt er acnter dat dit erg ingewikkeld zal worden als een JPG op CDROM staat toch? Hij heeft waarschijnlijk een keer lopen klooien in een grafisch programma en ervaren dat bij het opslaan opnieuw een compressie instelling tevoorschijn komt. Dit is alleen maar het geval zodra je ook maar een pixel veranderd. In andere gevallen gebeurd er helemaal niks met je file. Gr. J-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...