Ga naar inhoud

Hoe van een PDF een plaatje te maken?


Aanbevolen berichten

Het is de bedoeling om het plaatje op een website te publiceren. Nadat Alt+Print screen is toegepast is het niet echt handig om hier ook nog eens een JPEG of GIF van te maken. Is het uperhaupt mogelijk om er een JPEG of GIF van te maken of kan ik beter een link maken naar het PDF bestand, zonder eerst een voorproefje de afbeelding in het klein te hebben gezien?
Link naar reactie
[quote:5a460ce926] Nadat Alt+Print screen is toegepast is het niet echt handig om hier ook nog eens een JPEG of GIF van te maken.[/quote:5a460ce926] Niet mee eens.. Afhankelijk van de instelling heb je zeker nog controle over de kwaliteit. Wanneer het originele bestand slecht is kun je er idd weinig mee. Maak anders in twee delen een screenshot en plak ze in een grafisch programma aan elkaar. Formaat terugzetten en opslaan als jpg. Van grote foto's moet je zowiezo geen .gif maken. Dit is eerder handig bij grotere kleurvlakken zonder verloop en teksten. Mag dit wel? Ik vind een topic over plaatjes uit Pdf-jes rippen net zo fout als het aanprijzen van gecopieerde software :roll: Gr. J-P
Link naar reactie
[quote:9f32459f86="J-P Le Conte"]Plaatjes staan vaak ook om een reden in een Acrobat file...[/quote:9f32459f86]PDF bestanden kunnen ook gelockt worden. Mocht de auteur persé willen voorkomen dat je er iets uit jat, dan kan ie meenemen in het aanmaken van het betreffende PDF bestand. Dat voorkomt meteen dat iemand met bijv. Ghostscript daar plaatjes uit kan jatten. Overigens is het maar de vraag in hoeverre het converteren lukt. Daarnaast is PDF bij uitstek geschikt om openbaar te publiceren. Niet dat dat meteen een vrijbrief is om plaatjes te gaan jatten, maar de drempel is wel een stuk lager. Ik denk dat de verantwoordelijkheid wat dat betreft dan ook voor een belangrijk deel bij de publicist ligt.
Link naar reactie
is er in acrobat niet zoiets al een image-selection tool. Ik dacht toch dat ik dat al eens tegengekomen was ergens. Als je fotoshop hebt kan je het ook zo doen: --> Open fotoshop --> File -> import -> PDF Image --> selecteer je pdf bestand --> kies de foto die je wilt importeren uit je pdf bestand --> verklein je foto --> sla je foto op
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...