Ga naar inhoud

Compressie optie bij gif?


Aanbevolen berichten

Ik probeer animated gifs te maken van video. Mijn programmatuur is hoofdzakelijk voor video bewerking zodoende dat ik het dus daar mee doe. Ik kom echter bij het saven niet al te veel opties tegen voor het optimaliseren van de gif. Bestaat er niet zoiets als een compressie instelling bij gif? Ik heb het pallet al gereduceerd naar 256 kleuren maar ik vind ze nog steeds te groot..... Wat is er meer te doen aan de grootte? En oh ja: wat doet de instelling "transparancy" ? , ik zie geen verschil tussen aan/uit :roll:
Link naar reactie
Waar wil je de filmpjes voor gaan gebruiken dan? De transparante optie is niet echt geschikt voor echt filmwerk. Dat is eerder een optie voor een grafische annimatie. Daarbij kan je dan kiezen om bepaalde kleuren weg te laten vallen. Ja je kunt een file kleiner maken door minder kleuren te kiezen je hebt de keuze uit 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128 en 256 kleuren. Met minder kleuren heb je dus minder informatie en een grotere overlapping in je annimatie. Maar toch, voor filmpjes zou ik eerder een MPEG compressie kiezen. Je weet wel die bestandjes van het downloaden van clips enzo.. Gr. J-P
Link naar reactie
Ehm, ik ben een beetje aan het knutselen en onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Het begon allemaal met het idee om mijn avatar animated te maken , een beetje zoals ie nu is maar dan een zw/w-foto die overloopt in kleur-foto en dan een monocchroom-foto en tenslotte als laatste een met een rgb-spot ingekleurde zw/w. Vervolgens de hele boel in loop. Maar ja, hij mag niet groter dan 6 K zijn..... En ik kom niet kleiner dan 12 K. En aangezien video gewoon mijn hobby is dacht ik daar ook verder maar eens een beetje mee te rommelen, is wel leuk. Het is tevens wel een aardig idee voor het in een website intergreren van een video zonder dat daar door de lezer eerst plug-ins,players,codec's of andere narigheid voor moet worden gedl. Maar ik begin langzaam te begrijpen dat de compressie niet echt geweldig is en eigenlijk alleen gunstig bij tekenwerk met grote monochrome vlakken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...