Ga naar inhoud

Adobe Photoshop


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil Adobe Photoshop installeren eerst 6.0 en dan updaten naar 7.0 Nederlandstalig.Dit lukt allemaal prima. Maar als ik het wil gebruiken loopt hij steeds vast ( bijv. als ik met het emmertje een kleur wil vullen..) Ik heb dit op mijn eigen PC en Laptop ook zo gedaan dit werkt allemaal perfect Ik draai met Windows XP prof. en 256 MB geheugen (is dit misschien te weining voor adobe...) b.v.d. voor de informatie Intruder
Link naar reactie
Ik weet nu iet of het daar aan ligt want normaal geeft adobe dan een waarschuwing als er te weinig ram geheugen is voor een bepaalde bewerking, nu een kleur opvullen is nu niet echt een zware opdracht, maar kijk eens om je foto ter vergroten van formaat en neem een extreem formaat. Ik denk dat jebeter eens probeert adobe te herinstalleren.
Link naar reactie
Komt waarschijnlijk door een grote swapfile en de standaard "geinstalleerde" hibernate swapruimte en restore functie. Vooral die laatste 2 vreten extra ruimte (kunnen bij elkaar makkelijk over 1,5 GB gaan). Van de andere kant, als je echt alleen 382MB aan apps. geinstalleerd hebt, dan is het vreemd dat er zoveel verspilling is. Ter verduidelijking; Mijn C:\ is ook 10GB en ik draai XP prof NL SP1. Daarnaast staan er oa. de volgende "grotere" apps op: Office XP prof (alles behalve outlook en nog wat kleine dingen; 200MB?) Open Office (volledig 120+MB?) Paint Shop pro 7 Nero en nog een hoop "kleiner dan een MB of 10" applicaties. Ik zit daarmee op 3 GB ofzo, maar heb wel hibernate en restore uitstaan. Check die settings eens.
Link naar reactie
Die vraag had ik natuurlijk een beetje kunnen verwachten: Hibernate heet volgens mij in het nederlands "slaapstand" ofzoiets, en die settings kun je vinden onder energiebeheer in het configscherm. Restore staat onder één van de tabbladen wanneer je rechts-klikt op Deze Computer, maar welke weet ik niet meer. Er staat zoiets als "herstel voor alle stations uitschakelen"...
Link naar reactie
De slaapstand stond niet ingeschakeld, maar ik heb de restore functie (ben je wel je aangemaakte herstelpunt kwijt!!) uitgeschakeld. maar dit scheelt "maar"ongeveer 500 mb.Dus dit schiet ook niet op. En mijn Swapfile is 512 MB, (ik heb er 256 mb geheugen in zitten) Dus dit kan het probleem ook niet zijn. Ik heb op mijn eigen pc veel ook meer progjes staan incl Windows XP prof. Hier staat dan in totaal een kleine 4 GB op. Maar dit heeft eingelijk niet zoveel meer met mijn eingelijke vraag over adobe te maken, dus ik denk dat de vraag maar verplaats moet worden. Intruder
Link naar reactie
Hoi, Ik zou eerst eens proberen om het probleem op te lossen in Photoshop zelf voordat je in je systeem dingen gaat wijzigen. Kijk eens bij: Edit>>Preferences>>Memory & Image Cash. Hier kun je photoshop wat meer rekenruimte geven. Wanneer je hier geen oplossing vind zou ik het pas in windows gaan proberen... Let ook op de resolutie van je bestanden. Alleen al wanneer je DPI met DPCM (dots per inch en dots per centiemeter) gaat verwarren kan je al op het viervoudige uitkomen wat bestandsformaat betreft.. Check dus meteen bij Image>>Image size of dit goed staat. Voor printwerk kun je bv 300 DPI gebruiken. Succes! Gr. J-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...