Ga naar inhoud

Problemen in MS Publisher


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om met ms publisher 2000 een boekje te maken op a5 formaat. Het omvat 28 pagina's a5. Hiervan zijn 14 pagina's advertenties. Op elke advertentiepagina staan minimaal 2 en maximaal 8 advertenties. Deze adv. heb ik in ms publisher gemaakt door verschillende grafische elementen overal vandaan te halen. Soms door scannen van een aangeleverde (voorbeeld) adv. en soms door het invoegen van een grafisch bestand. Dat betekent dat 90% van de adv. uit een groot aantal verschillende elementen bestaat. Nu ben ik bezig om het boekje met tekst te vullen, ook rechtstreeks in publisher. En dat geeft problemen omdat het programma heel traag reageert. Steeds als ik naar een volgende blz ga, moet hij alle elementen weer opbouwen. Ook het opslaan van het bestand duurt heel lang. Nu vermoed ik dat ik de gemaakte adv. misschien apart in een bestand had moeten opslaan. Is dat zo en zo ja in welk bestand en hoe. Het is nu nog zo dat als ik in publisher werk ik alle adv. weer uit elkaar kan halen. Moet ik ze misschien opslaan als een gif bestand. Zo ja, gaat dat niet ten koste van de kwaliteit. Kan iemand mij raad geven hoe ik het in de toekamt handiger kan aanpakken? Ik denk bv aan het maken van een adv. in 1 of ander programma en vervolgens het gemaakte bestand invoegen in publisher. (Het bestand in nu 188 mb groot)
Link naar reactie
128 mb voor 28 pagina's op a5 formaat is wel erg groot. Zelf maak ik ook wel eens dit soort boekjes. Meestal zo rond de 30 pagina's in a5 met tekst en wat foto's en kom dan nooit boven de 30 mb. Je zult echt de afbeeldingen kleiner moeten maken. Dit hoeft geen probleem te zijn. Zelfs een foto van een paar 100 kb ziet er op dit formaat perfect uit. Gewoon proberen om de afbeeldingen te converteren naar een kleiner formaat en dan opnieuw in Publisher inladen.. succes Teejoo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...