Ga naar inhoud

fotokleur


anoniem

Aanbevolen berichten

de foto (rechts boven) is een duotoon. Hij bestaat in principe uit twee kleuren, in dit geval wit en een blauw achtige kleur. Je kunt dit gewoon in photoshop doen door de foto van kleurmodus te veranderen van b.v. rgb naar duotoon. De twee kleuren die je wilt gebruiken zul je dan moeten kiezen. Zo bestaat er ook triotoon, quadritoon penta... greetz mike
Link naar reactie
Tnx Mike. Ik heb iets dergelijks ook toegepast op mijn homepage, maar had nog nooit van duotone gehoord, dus in mijn geval is het bijzonder omslachtig gegaan :) met PSP7 overigens. (niet lachen plz) - Ik heb het plaatje geselecteerd met de freehand selectietool. Feather op 7 en ruimschoots binnen de contouren van het plaatje gebleven. (bij het voorbeeld van dating.com zou dit met de rectangel selectietool kunnen) - Daarna de selectie omgekeerd (selections / invert) - Toen het ding uitgeknipt. daardoor had ik een plaatje met mooie wazige contouren. - Plaatje naar greyscale geconverteerd. - Plaatje weer terug gezet naar 16 miljoen kleuren. (Het was nu dus een 16 miljoen kleurenplaatje dat uit grijstinten bestond) - Met de hue, saturation en lightness gespeeld todat het plaatje de juiste kleur had. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...